Dél-Ausztrália fővárosa, Adelaide 1985 és 1995 között adott otthont az F1-es Ausztrál Nagydíjnak. Mivel novemberre rendszerint eldőltek a világbajnoki címek, kivétel nélkül mindenki imádta a várost, az F1-es hétvége év végi vakációhoz hasonlító hangulatát.
Erre éreztek rá a város vezetői, amikor három évvel ezelőtt életre hívták az Adelaide-i Motorsport Fesztivált, hogy ezzel enyhítsék az 1996-ban, Melbourne ellenében elveszített nagydíjuk iránt érzett "fájdalmat". Az idei fesztivált idén december 8-10. között rendezték meg, és
számos ausztrál V8-as Supercar, WRC raliautó, valamint drift- és tuningautók mellett nyolc klasszikus F1-es autó is szerepelt az ingyenes utcai parádé programjában.
Ezek között két igazán komoly eredményekkel rendelkező masina,
a Williams FW07B-Cosworth, illetve a Benetton-BMW Turbó volt. Előbbi Alan Jonest segítette a világbajnoki címhez 1980-ban, míg utóbbival Gerhard Berger aratta első futamgyőzelmét 1986-ban, Mexikóvárosban.
A Gouger Streeten, a város egyik főutcáján ezen kívül meg lehetett csodálni két Arrowst (az 1995-ös Christian Fittipaldi-féle FA15-öst, meg a 2000-ben Jos Verstappennel futott A21-est), Philippe Alliot 1988-as Larrousse Loláját, az eredetileg Andrea de Cesaris által kormányzott Scuderia Italia BMS Dallara F189-est, valamint egy-egy Brabhamet, Marchot és Minardit.
A klasszikus versenyautók többsége manapság ausztrál magángyűjtők tulajdonában van.
Kivételt csak az 1989-es BMS Dallara jelentett, amelyet dél-afrikai tulajdonosa, André Bezeidenhout hajón szállíttatott Adelaide-be, hogy kedvencével részt vehessen az utcai parádén.