Jenson Button of Great Britian and Team Vodafone McLaren Mercedes during the first practice session for the United States Formula One Grand Prix at the Circuit of the Americas on November 16, 2012 in Austin, Texas. AFP PHOTO / TIMOTHY A. CLARY / AFP PHOTO / TIMOTHY A. CLARY
Vágólapra másolva!
Túl későn jött a megkeresés, nem a Mercedesen múlt, hogy a McLaren nem tér vissza a csillagosok hajtóműveihez 2018-ban – árulta el egy interjúban Toto Wolff, a Mercedes AMG F1 főnöke.
Amikor a McLaren háromévnyi sikertelen próbálkozás után lapátra tette a Hondát, a Mercedes hajlandó lett volna ismét motorokkal ellátni régi partnerét. Ám mivel a wokingiak csak szeptember elején jelentkeztek be,
túl késő volt a Mercedesnek ahhoz, hogy a gyári csapat, valamint a Force India és a Williams mellett egy negyedik istállót is el tudjon látni
turbó-hibrid erőforrásokkal – derült ki Toto Wolff ESPN-nek adott interjújából.
Eddig úgy tudtuk, a Mercedes azért zárkózott el a McLarennel tervezett megállapodástól, mert nem akarták egy potenciálisan veszélyes riválisukat segíteni.
Mi készen álltunk rá, hogy hajtóművekkel lássuk el a McLarent, de túl sokáig vacilláltak
és [mire eldöntötték, mit akarnak] már nem maradt erőforrásunk, illetve a csapat struktúrájába se fértek volna bele. Egyszerűen túl késő volt" – jelentette ki Wolff.
A McLaren többségi tulajdonosa, Mansour Ojjeh környékezte meg a Daimler-Benz konszern elnökét, Dieter Zetschét a 2018-as erőforrások ügyében, de mire a tárgyalások a konkrét szakaszba éléptek volna, a Force India és a Williams is megállapodott a németekkel.
A Mercedes a V6-os turbómotor mellett a hibridrendszert és a hajtásláncot is biztosítja partnereinek, ami azt jelenti, hogy komoly
szakembergárdát is delegálniuk kell a partnerekhez, akik segítik a motor és az erőátvitel megfelelő installációját.
Ebbe a rendszerbe nem fért már bele a McLaren.
Zak Brown, a wokingiak csapatvezetője végül a Renault-val egyezett meg, miután a Toro Rosso Honda-hajtóművekre váltott, ezzel felszabadult egy hely a franciák partnerlistáján. A McLaren így rögtön két komoly házi riválisra talált (a Red Bull és a gyári Renault formájában), ám mivel meggyőződésük szerint ők készítik a mezőny egyik legjobb kasztniját, 2018-ban ismét a dobogós helyezéseket tűzték ki maguk elé.