UNITED KINGDOM, London: In the buildup to this week's British Grand Prix, the Formula One Live event takes over the streets of central London on July 12, 2017. An array of F1 stars descended upon Trafalgar Square for a show featuring fast cars, live music and screaming fans. - Rupert Frere
Vágólapra másolva!
Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója továbbfejlesztett nézői élményt és újabb utcai bemutatókat ígért. Elárulta, mit mondott neki Lewis Hamilton, amikor először találkoztak.
Folytatódik az F1 megújítása a 2018-as szezon során is, a legnagyobb újdonságok között az átalakuló televíziós- és a kiemelten fontos piacokon elinduló online közvetítés lehet. Egyre több bírálat éri az F1 jogtulajdonosát, a Liberty Mediát, mert tavaly a megnövekedő kiadások miatt csökkent a csapatok jogdíjbevétele, de Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója szerint szükségesek a fejlesztések.
„Az első élményeim egyike egy ebéd volt Lewis Hamiltonnal – mondta az Auto Motor und Sportnak. – Megkérdeztem tőle, hogy miért nem használja a Formula-1 logóját a közösségi médiában. Azt mondta, hogy Bernie [Ecclestone] lecsukatná őt ezért. Ha az ember Lewishoz hasonló, remek atlétákkal dolgozik, ki kell használni az ő közösségi kapcsolatait is az ügyért. Mi csak próbáljuk a marketinget a 21. századhoz igazítani” – tette hozzá Bratches.
A közösségi médiában valóban nagy szemléletváltás történt és Bratches szerint már most növekszik a szponzorok érdeklődése az F1 iránt. Nagy kérdés, hogy milyen fogadtatása lesz az online közvetítésnek, különösen a tévétársaságok körében, akik gyakran hatalmas összegeket fizetnek exkluzív közvetítési jogokért.
A piacon bebizonyították már, hogy ezeket lehet egymás mellett is működtetni. A többi sport már a motorsportok előtt jár. Nem hagyjuk magunkra a tévés partnereinket
– ígérte Bratches. – 2018-ban új grafikai platformot kínálunk a televízióban, ez a korábbinál sokkal több tartalmat nyújt majd és fogyasztóbarát lesz. Virtuális prezentációkat készítünk, például mutatjuk majd, hogy az autók hol vannak a pályán. Olyan tartalmakat gyártunk majd a tévécsatornáknak, ami releváns a saját piacukon” – utalt például arra, hogy az USA-ban a km/óra helyett mérföldet használnak majd.
Bratches másik látványos újítása az F1 Live nevű rendezvény létrehozása volt Londonban, néhány nappal a Brit Nagydíj előtt. Ez lényegében egy utcai parádé volt, viszont Hamilton kivételével szinte mindenki részt vett rajta, aki számított. Bratches „nagyon fontosnak” tartotta a tavalyi eseményt, de elismerte, „a további rendezvények nem lesznek ilyen nagyszabásúak.”
Tervezünk hasonlót Marseille-ben, Berlinben, Milánóban, Sanghajban és Miamiban, de nem ilyen sok autóval
– foglalta össze. – Marseille-ben például Renault-k vonulnak majd fel, mert ez a Renault-nak fontos, nekünk pedig az számít, hogy a Formula-1-et a pályákon kívüli közönséggel is összeköthessük. Olyan emberekkel is kommunikálhatunk, akiket egyébként nem érnénk el. A Formula-1 évekig olyan exkluzív volt, hogy csak az érdeklődők férkőztek a közelébe. Ugyanez igaz a szponzorokra is. Sok olyan cég érdeklődik ilyen rendezvények iránt, akik egyébként még nincsenek az F1-ben.”