Az amerikai Haas F1 Team a Ferrari technikai partnereként lépett be a Formula-1-be 2016-ban. Tavaly Romain Grosjeannak és Kevin Magnussennek is voltak szép felvillanásai, a szezon egészében azonban nem tudtak versenyre kelni a középmezőnyt alkotó Williamsszel, Renault-val és Toro Rossóval. A McLarent és a Saubert viszont verték – igaz, előbbinek rengeteg műszaki problémával, utóbbinak pedig egy tulajdonosváltás utóhatásaival kellett megküzdenie
A csapat tulajdonosa, Gene Haas szerint az alakulata még mindig tanulja az F1-et, és elismerte:
„tavaly néha úgy éreztem, hogy a versenyzőink jobbak, mint az autó, amit adni tudtunk nekik".
Haas azzal is tisztában van, hogy 2018-ban szintet kell lépniük, ha nem akarnak lemaradni a középmezőnytől.
„Tavaly Mexikóvárosban volt egy őszinte beszélgetésünk Güntherrel [Steiner, a Haas csapatfőnöke], amikor beazonosítottuk a csapat gyenge pontjait és arról is beszéltünk, milyen irányba kellene elindulni a fejlesztésekkel" – idézi Gene Haast a csapat sajtóközleménye. „Nem titok, hogy nagyrészt a Ferrari technikáját használjuk, ezért mércének is őket tekintjük.
Ha versenyképesek akarunk lenni, fél másodpercen belül kell maradnunk a Ferrarihoz. Tavaly ez nem így volt, egy-másfél másodperccel lassabbak voltunk náluk.
Átlagosan nagyjából két másodperccel maradtunk a pole pozícióból indulótól, ebből is le kell faragnunk egyet, ha nem szeretnénk lemaradni."
Gene Haas szerint a motorszabályok idei szigorítása (négy helyett 3 motorral kell végigcsinálni a 21 nagydíjból álló szezont) nem jelent majd hátrányt, ez ugyanis szerinte nem befolyásolja a motorok teljesítményét. „Nincs kétségem afelől, hogy három motor is elég lesz a teljes szezonra. Ráadásul nem lesz szükség annyi fejlesztésre sem, mert csökken a motorerő jelentősége.
Nem hiszem, hogy a Mercedes, vagy a Renault jelentősen megelőzheti a Ferrarit, szerintem fél százalékon belül lesz a [teljesítménybeli] különbség a motorok között.
A Ferrari erőforrás megbízhatósága kiváló" – szögezte le az amerikai üzletember.
Komoly támadásoknak tette ki magát az istálló januárban, amikor Steiner szerencsétlen módon úgy nyilatkozott, hogy az amerikai versenyzők „nem elég jók" ahhoz, hogy a Haas F1 számoljon velük. Gene Haas erre is reagált a csapat sajtóanyagában.
„Még mindig tanuljuk a Formula–1-et, ezért nem lenne a legokosabb olyan pilótákkal próbálkozni, akik szintén tanulási fázisban vannak. Fejlődnünk kell, előre kell lépnünk, és a fejlődéshez nagyrészt a versenyzőink tapasztalatain keresztül vezet az út.
Hiszek az amerikai versenyzőkben – a NASCAR-csapatom tele van velük, és számtalan versenyt, bajnokságot nyertünk.
A körülmények nyilvánvalóan eltérőek, de látok néhány tehetséges amerikai versenyzőt, akik jók lennének az F1-ben is."
"De egyelőre nem állunk készen rájuk, és a tesztlehetőségek jelenlegi korlátai mellett nagyon nehéz lenne bárkit is felhozni [F1-es szintre], aki korábban még nem vett részt egy fejlesztési programban" – vágta ki magát a Haas F1 Team elnöke.