A gumiháborúnak köszönhetően 2005-ben megszűnt a Ferrari akkor már négy éve tartó, olykor nyomasztó egyeduralma. Erre az évre betiltották a verseny közbeni kerékcserét, és olasz gárda gumiszállító partnere, a Bridgestone melléfogott. Abroncsaik csak igen ritkán, bizonyos körülmények között számítottak a (többek közt) rivális Renault-t és McLarent is ellátó Michelin méltó ellenfelének.
A Magyar Nagydíjat először 2005-ben rendezték meg július végén (addig mindig augusztusban került sor a mogyoródi viadalra) és a rekkenő hőség, meg a kanyargós pálya kedvezett a Ferrarinak, illetve a japán gumiknak.
Michael Schumacher meglepetésre megszerezte a pole pozíciót, mellőle a McLaren új szerzeménye, Juan-Pablo Montoya indulhatott az első sorból. Remekül mentek az edzéseken a Toyoták: Jarno Trulli a 3., Ralf Schumacher az 5. rajtkockát szerezte meg, közrefogva a világbajnoki címért hajtó Kimi Räikkönent (McLaren-Mercedes). A vb-éllovas Fernando Alonso csak a hatodik időt futotta a Renault-val, így minden adott volt egy izgalmas versenyhez.
Az izgalmak már a rajtnál elkezdődtek. Schumacher simán megtartotta a vezetést, Räikkönen viszont faképnél hagyta a Toyotákat és a csapattársát, Montoyát is.
Alonso az első kanyarban Ralf Schumacher kocsijával koccant (ettől később letört a Renault első szárnya), mindez azonban semmiség volt az egyik Red Bull és Sauber balesetéhez képest.
Christian Klien a 11. helyről vághatott neki a versenynek az elsőéves Red Bull autójával. Az osztrák az első kanyarban Jacques Villeneuve ellen csatázott, amikor a kerekeik összeértek.
A Sauber bal első kereke megdobta a mellette settenkedő Red Bull jobb hátsóját, amely ettől megpördült, és egy teljes fordulat után a „talpán" landolt.
hatalmas lepedőkre festették fel az energiaital-gyártó átfogalmazott szlogenjét: „Ch. Klien szárnyakat ad!"
A vorarlbergi születésű osztrák (nevének helyes kiejtését épp emiatt övezte misztérium) magától ki tudott szállni az összetört RB1-esből, de az arcára volt írva, hogy megviselte a baleset. A Red Bull kálváriájának azonban még nem volt vége! Alonso kocsijáról levált a sérült első szárny, amit David
Coulthard nagy sebességgel eltalált. Kitört a kocsi jobb első felfüggesztése, így a Red Bull az első körben lenullázta magát a Hungaroringen.
A győzelem nagy taktikai csatában dőlt el. A Ferrari a 36. körben másodszor hívta ki Schumachert tankolni, ez alatt Räikkönen éppen elegendő előnyt autózott össze ahhoz, hogy a McLaren második boxkiállása után már ő térhessen vissza a vezető helyre.
Montoya úgy száguldott a 2. helyen, hogy egy tankolása még hátra volt, de a kolumbiai győzelmi reményei a 41. körben szertefoszlottak: a McLaren a sikán után lelassult, Montoyának motorhiba miatt ki kellett állnia.
A 20. Magyar Nagydíjat végül Kimi Räikkönen nyerte, a második Michael Schumacher, a harmadik a toyotás Ralf Schumacher lett.
Fernando Alonso a nehezen magyarázható 11. helyezése ellenére megtartotta a vb-pontverseny vezetését,
a Red Bull pedig az utolsó két helyen végzett.