Lebukott az új McLaren, tényleg klasszikus színeket kap az autó
![Forma-1, McLaren MCL33 kémfotó](https://cdn.origo.hu/2024/02/lACcXOQgfaHNEymx5Gdyk9sS99iasWx93rBoSt4EgoI/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzBjNWE5OGVhYmUxOTQ1ODU4YTE0ZDJhZTQ5NDVhNzMy.webp)
Pénteken esedékes a McLaren új, MCL33 típusú autójának bemutatása, de szemfüles lesifotósok már készítettek egy távoli képet az új modellről. Az autó a korábbi pletykáknak megfelelően valóban papaya sárga színt kapott, ezzel a tavalyi Indianapolis 500-on használt autóra emlékeztet, valamint természetesen az alapító, Bruce McLaren első versenyautóit idézi.
A fényképen ennél sokkal több egyelőre nem látható, hiszen az átrakodást intéző szakemberek megpróbálták gondosan leplezni az autót, de egy széllökés megtréfálta őket, így derültek ki részletek az MCL33-ról. Azt viszont már a McLaren szakemberei is leszögezték, hogy a pénteki bemutató is csak ízelítő lesz, mert már dolgoznak egy komolyabb fejlesztési lépcsőn az Ausztrál Nagydíjra.
„Evolúcióként kezeltük az autó fejlesztését – nyilatkozta Peter Prodromou, a McLaren aerodinamikai vezetője. – Szerintem [a tavalyi autóhoz] valami igen hasonlót láthatnak majd a bemutatón, az igazság viszont az, hogy az előző két-három hónap során az első versenyre érkező fejlesztésre összpontosítottunk” – tette hozzá.
Próbálunk egy nagyszabású fejlesztést készíteni aerodinamikai és mechanikai szempontból is, hogy Melbourne-ben a lehető legjobban kezdhessünk.”
A McLaren elsősorban az idei szezonra leváltott Honda erőforrás miatt az előző években katasztrofálisan szerepelt az előszezoni teszteken, aztán lényegében a versenyeken is. A gyenge és megbízhatatlan motor miatt nem tudtak reprezentatív köröket futni, ráadásul rengeteg időt vesztettek motorcserék és egyéb műszaki hibák miatt is.
ICYMI, night shift at McLaren took an interesting turn recently. #MCL33 is coming. 23.02.18. #BeBravepic.twitter.com/KvLMYOqxog
— McLaren (@McLarenF1) February 21, 2018
A Renault révén abban bíznak, hogy végre érdemben ki is próbálhatják az autót a tesztek során. Matt Morris, a csapat mérnökigazgatója elárulta, tesztsorozatonként 2000 kilométert szeretnének megtenni az MCL33-mal. „500 km naponta a terv. Ezt írtuk fel magunknak” – erősítette meg Morris, vagyis lényegében naponta bő másfél versenytávval számolnak.
Jó érzés, hogy kicsit előrébb tartunk
– tette hozzá a csapat idei helyzetével kapcsolatban. „Az autó befejezésével és a tesztelésével is, már a [sebességváltó] is illeszkedik a Renault motorhoz, úgyhogy a tesztelésre a lehető legjobb állapotban utazhatunk. Még akkor sem lennénk előrébb, ha a motorcsere hamarabb megtörtént volna” – vélte a brit szakember.