Tündérmesének indult, de horrorsztorivá alakult át a Haas F1 Team számára az Ausztrál Nagydíj. Kevin Magnussen és Romain Grosjean a ragyogóan kezdte a versenyt: a dán a negyedik helyre jött fel (megelőzte Verstappen Red Bullját az első kanyarban), a francia pedig a hatodik, majd Verstappen megpördülése után az ötödik helyet őrizte.
Az első 22 körben úgy tűnt, Magnussenék
könnyedén tartották az edzéseken már megvillantott tempót, ám a kerékcserék roppant balszerencsésen alakultak.
Előbb a dán kényszerült leparkolni a VF-18-ast nem sokkal a boxutca kijárata után, majd a 24. fordulóban Grosjean is félrehúzódott a 4-es kanyarnál, felvillantva előbb a virtuális, majd az igazi Safety Car biztonsági fényeit.
„Egész hétvégén remekül ment az autó, kevés és sok benzinnel egyformán elégedett voltam vele. Jól kezdtem a versenyt is, és ha Kevin elé kerülhettem volna, gond nélkül magam mögött tudtam volna tartani az élboly többi tagját" – mesélte Grosjean.
„Utána fogunk nézni, hogy a csavarpisztoly romlott el, vagy esetleg a szerelők hibáztak a kerékcserénél.
Sok pontot veszítettünk, de ha újra meg újra meg tudjuk ismételni ezt a teljesítményt, hamar elfeledjük majd ezt a csalódást."
Magnussen különösen csalódottan vette tudomásul a kiesését, hiszen legutóbb 2014-ben, még a McLaren pilótájaként csatázhatott ennyire a mezőny elejében. „Keserű pirula ez a csapat összes tagja számára" – mondta a dán.
„A szívünk szakad bele, hogy egy ilyen jól indult hétvégén, ilyen felfokozott várakozások után mindkét autó a kiesés sorsára jutott.
Elmondhatatlanul csalódottak vagyunk, de nemsokára túltesszük magunkat rajta."
Günther Steiner csapatfőnök is hitetlenkedve fogadta a kettős csapást.
„Bármennyire is nehezemre esik kimondani, de ilyen az autósport.
Hihetetlen, hogy amikor a negyedik és ötödik helyen állunk, mindkét autó szinte ugyanakkor, ugyanabból a hibából [a csavarpisztoly, illetve a rossz kerékanyák miatt] esik ki. De igyekszünk felemelni a fejünket, és felkészülni Bahreinre."
Tetézi a Haas szívfájdalmát, hogy
az FIA esetenként 5000, azaz összesen 10 000 euró (3,1 millió forint) büntetést szabott ki az istállóra,
mert nem biztonságos körülmények között engedték ki Magnussent sé Grosjeant a pályára a kerékcsere után.