A McLaren Ausztráliában igazolta, hogy a középmezőny első felébe lépett a Renault motorra váltással. Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne a Q3-ba ugyan nem jutott be, de – némi szerencsével több pozíciót ajándékba kapva – mindketten pontot szereztek, és a spanyol a hétvége előtt azt jósolta, hogy a szezonnyitó lesz a csapat leggyengébb futama, ezután felfelé fog vezetni az útjuk.
Mindezt a fejlesztési tervekre alapozta, és Eric Boullier szavai alapján joggal bizakodhat: a McLaren versenyigazgatója elmondta, hogy a következő, bahreini versenyre kiegészítik a Melbourne-ben csak részlegesen bevetett új technikai csomagot.
"Nyilvánvaló, hogy nem készültünk fel rendesen a barcelonai tesztekre, de örülök, hogy az első versenyre kijavítottuk a megbízhatósági problémákat.
Az előtte lévő hetekben erre fordítottuk a kapacitásainkat, és nem a fejlesztések mielőbbi elkészítésére"
– mondta az Autosportnak.
"Bahreinbe elvisszük az újabb frissítési csomagot, amelyet eredetileg már Ausztráliába is terveztünk – árulta el. – Szerintem Fernando azért is volt konstruktív és boldog a hétvégén, mert sok van még a tarsolyunkban. Innentől azért teperünk, hogy minden fejlesztést mielőbb pályára vihessünk."
A brit szaklap azt írja, Ausztráliába többek között új fékhűtőkkel és padlólemezzel érkezett a McLaren, Bahreinben pedig módosított oldalsó légterelőket vetnek be, amitől
körönként több tizedmásodpercet gyorsulhat az autó.
Ennyi Melbourne-ben elég lett volna Alonsónak ahhoz, hogy a Renault és a Haas versenyzői közül megelőzzön néhányat az időmérőn.
Bouiller azt mondta, a wokingi istálló az ötödik versenyre, a szezon európai szakaszának kezdetét jelentő Spanyol Nagydíjra érheti utol magát az ütemtervvel. Az mindenképp optimistává teszi, hogy a pályán ugyanúgy viselkednek a fejlesztéseik, ahogy a szélcsatornás mérések alapján várják.
"Örülünk, hogy a korreláció továbbra is stimmel, nem veszítettük el az egyik legfőbb tavalyi erősségünket" – nyilatkozta a csapatvezető.