A szerdai hóesés miatti üresjárat alatt a Toro Rosso – szinte – újonc versenyzője, Pierre Gasly rajongók kérdéseire válaszolt az istálló Twitter-csatornáján. Az első téma nem is lehetett más, mint az új STR13-as, erről a francia fiatal azt mondta, az első nap alapján „pozitív a kezdés, az első tesztnapon jól éreztem magam benne.”
Elárulta, egy pihenőnapon családjával, négy fivérével vacsorázna legszívesebben, a Hondának azt felelte, hogy szereti a szusit és a pizzát is, de „a tiramisu az igazi győztes.” Nagyon várja már, hogy Charles Leclerc ellen versenyezhessen, erre a 2010-es gokartversenyek óta először lesz alkalma.
Csapattársával incselkedve megjegyezte, azt kedveli a legjobban Brendon Hartley-ban, hogy 2 tizedmásodperccel lassabb nála. Megjegyezte, szívesen látná korábbi csapattársát, a Sauber tesztpilótáját, Antonio Giovinazzit is a mezőnyben. Egy lakatlan szigetre viszont Max Verstappennel menne el.
Kijelentette, „túl korai még megmondani, de remélhetőleg a pontokért fogunk küzdeni” a Toro Rosso-Hondával és „jól érzem magam [az autóban], de a glóriát nem szeretem.”
Gasly egy másik interjúban egy érdekes, nem várt mellékhatásról számolt be a glória idei szezontól kötelező használatával kapcsolatban: a legelső, keddi tesztnapján rögtön rojtos lett a ruhája a védőkalitka miatt.
"Nem tetszik. Nagyon körülményes be- és kiszállni az autóból miatta – jelentette ki a pilóták biztonságát növelő eszközről. – Azt hiszem, az öltözékem már ki is szakadt. A gyártótól, az Alpinestarstól rengeteg overallt kell majd rendelnünk."
"Ez még csak az első tesztnapom volt, de máris rengeteg a lyuk a ruhám hátán, mert sokszor hozzádörzsöljük a pilótafülke hátuljához. Ez elég fura. A glórián lévő aeroelemek miatt nem húzhatjuk fel magunkat a kereten [kiszálláskor], nem igazán érhetünk hozzá."
A glóriát egységes utálat fogadta a csúnya látványa miatt, a mérnökök pedig azért átkozhatták -– bár egyes csapatoknál ezt kihívásnak fogták fel –, mert nagy kihívást okozott kellően strapabíróra tervezni. A pilóták ugyanakkor hamar megszokták a jelenlétét a látóterükben, és Gasly is azt nyilatkozta, hogy
a glória nem zavarja a kilátást, csupán a be- és kiszállásnál van gondja vele.
"Kicsit szokatlan, hogy a látóterünk tetején van valami, de vezetés közben a pályára koncentrálunk, és [a glóriát] észre sem vesszük" - ismerte el. Az új autójáról azt mondta, jobban bízik benne, mint a tavalyiban. "Következetesebben viselkedik a különböző, lassú, közepesen gyors és tempós kanyarokban."
Az mindenképp üdítő a Toro Rossónak, hogy a Honda egyelőre bírja a strapát, és az első két tesztnapon nem szembesültek olyan problémával, ami hosszabb időre kivonta volna őket a forgalomból.