Hatalmas kiváltság Ayrton Senna bármelyik korábbi F1-es autóját birtokolni, nem véletlen, hogy a hírek szerint Lewis Hamilton és Ron Dennis is feni a fogát az 1993-as Monacói Nagydíjon győztes McLarenre, melyet a Bonhams hirdetett meg árverésre májusra.
Az idei monacói futam előtt egy másik, a hercegséghez és Sennához köthető, szinte felbecsülhetetlen eszmei értékű autó is kalapács alá kerül ugyanennél az aukciósháznál: az az 1984-es Toleman, amellyel a brazil legenda az első F1-es idényében minden idők egyik leghíresebb 2. helyét jegyezte.
A gyengébb autók közé tartozó Toleman-ben a fiatal Senna addig nem tudott nagyot villantani, bár két 6. hellyel már jelezte a benne rejlő potenciált.
Monacóban azonban a zuhogó esőben szárnyra kapott,
a 13. pozícióból indulva elképesztően gázolt át a mezőnyön, és sokak szerint csak azért nem nyert, mert a versenyt piros zászlóval leintették még azelőtt, hogy utolérte volna későbbi nemezisét, Alain Prostot. Aki egyébként nem is állt volna az útjába: "Amikor megtudtam, hogy Senna halad mögöttem, aki nem ellenfelem a bajnokságban, elhatároztam, hogy ha utolér, elengedem" – ismerte el egyszer.
A kis csapat akkori technikai igazgatója, Pat Symonds azt mondta, "eleinte euforikus állapotban voltunk a 2. helytől, de két órval később eszembe jutott, hogy nyernünk kellett volna, és ezt nehéz volt megemészteni", de Senna autóján állítólag annyira megsérült a futómű egy korábbi koccanásban, hogy néhány kör múlva kiesett volna, ha nem intik le a futamot.
Kikiáltási árat nem határoztak meg a Toleman-re, de 2015-ben egymillió fontért cserélt gazdát. Ennek most a többszörösét kell kicsengetnie az új tulajdonosnak, hiszen Michael Schumacher egyik Ferrarija nemrég , és állítólag az 1993-as McLarenért is 4,5 millió fontot kínál az egyik vevőjelölt.