MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 25: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer on track during the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 25, 2018 in Melbourne, Australia. (Photo by Robert Cianflone/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1V5G4MW1N2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Daniel Ricciardo a negyedik, Max Verstappen egy piruett után a 6. helyet szerezte meg az Ausztrál Nagydíjon. Ricciardo a leggyorsabb kört is megfutotta, szerinte az RB14 volt a verseny legjobb autója.
Dobogós eredményben reménykedtek Christian Horner fiai, ám ez nem jött össze Melbourne-ben. A Red Bull Racing ennek ellenére elégedetten távozhat az idénynyitó helyszínéről. Daniel Ricciardo a 8. helyről indulva, jó versenyzéssel negyedikként ért célba, míg Max
Verstappen a tapadást vesztett gumik és egy 360 fokos piruett ellenére hatodiknak hozta be az RB14-est.
"Mindent megpróbáltam, hogy a végén elkapjam Kimit [Räikkönent a Ferrarival].
Ez egy keskeny pálya, nehéz rajta előzni, de megfutottam a leggyorsabb kört, ami jó jel a következő versenyekre nézve" – értékelt Ricciardo.
„Nagyon közel vagyunk a Ferrari tempójához, a leggyorsabb kör alapján szinte biztos, hogy a miénk volt a verseny leggyorsabb autója.
Az edzéstempónkon még van mit javítani, de a versenyben nagyon erősek voltunk."
Verstappen jól rugaszkodott el a rajtjelzésre, de rosszul helyezkedett: a holland középen próbált ráfordulni az első kanyarra, ám a külső íven érkező Kevin Magnussen el tudott menni mellette a Haas-Ferrarival. Egyre romlott az autó balansza, a holland egy 360 fokos piruettet is bemutatott, ami után visszaesett a kilencedik helyre.
„Problémák adódtak az autómmal, nem volt rendben az egyensúlya, csak jóval később jöttünk rá, hogy valami letört róla" – nyilatkozta Verstappen a Sky Sportsnak.
„A kanyarok csúcspontján folyton lecsúsztam az ívről, elment a tapadás. Ez okozta a megpördülésemet is az első kanyarban.
„Szerencsére nem veszítettem túl sokat azzal a 360 fokos piruettel. Ezután kezdődött számomra a vadászat, szerintem lehet előzni ezen a pályán, ezért sajnálom az egészet [a megpördülést]. A hátráltató körülmények és az autó sérülése ellenére erős pontokat tudtam szerezni, ami biztató."
Verstappen megerősítette, hogy a Red Bullnak elsősorban a kvalifikáción kell javulnia. „Amikor tiszta pályán haladhattam, rendben volt a tempónk. Nem szabad kétségbe esnünk, csak
arra kell koncentrálni, hogy az időmérőn jobban szerepeljünk,
és akkor minden magától megoldódik."
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!