A McLaren négy verseny távjának megfelelő kilométert pakolt bele az új autójába az előszezoni tesztek első felében, majdnem kétszer annyit, mint tavaly. Ezzel a hetedik helyen állnak az összesített kilométerlistán a tíz csapatból, de idén jóval kisebb a szórás a mezőnyben.
A Renault erőforrása megbízhatóan üzemelt, de hétfőn egy hibás kerékanya miatt kicsúszott Fernando Alonso, kedden pedig Stoffel Vandoorne-t kárhoztatta hosszabb kényszerpihenőre egy meghibásodás.
Eric Boullier, a wokingiak versenyigazgatója elárulta, hogy egy aznap egy filléres alkatrész romlott el.
Egy nyamvadt csavar levált a kipufogóban, ami körülbelül 2 fontba [700 forintba] kerül.
Az elvesztett gyakorlási idő miatt azonban nagyon drága hiba volt. Minden megégett hátul, újra kellett építeni az autó hátsó részét, a váltóval együtt" - árulta el Boullier.
Ennek ellenére nem változtattak a kipufogó kialakításán. Eric Boullier elmondta, hogy csütörtökön azért voltak láthatók égésnyomok az autó hátsó burkolatán, mert az egyik hővédő pajzs kilyukadt, de extra hűtőnyílásokkal vágásával megoldották a problémát a hőmérséklet kordában tartására.
A McLaren a kisebb zűrök ellenére sem maradt le nagyon a riválisoktól a felkészülésben, mert a napokon át tartó hideg időben nem sok érdemi információt gyűjthettek a csapatok. A versenyigazgató azt mondta, a jövő hétre egy-két problémamentes versenyszimuláció teljesítését tűzték ki célnak.
Manapság kevés igazán vagány technikai újítással jelentkeznek az F1-es csapatok, és a 2018-as autókon sincsenek látványos innovációk, ám ez nem jelenti azt, hogy néhány alakulatnál ne próbálnának eddig járatlan utakat felfedezni.
A McLaren például évek óta
egzotikus megoldásokat vet be a hátsó felfüggesztésen, hogy minél hatékonyabbá tegyék a diffúzor környéki légáramlást.
Idén egy különleges csemegével rukkoltak elő: a felső lengőkarokon gyakorlatilag összeforrasztották a felső, általában V-alakot formáló rudakat, ami így elméletileg segíti az aerodinamikát, és hasonló előnyben bízva a nyomórudak bekötési pontját is szokatlanul távol helyezték el a hátsó kerekektől.
Az Autosport rutinos műszaki szakértője, Giorgio Piola szerint a kialakítás hátulütőjét a hagyományos megoldásokhoz képesti súlytöbblet jelentheti, továbbá a mérnökök kompromisszumokra kényszerülhetnek a futómű feszességének beállításakor.