Bár már 2007 óta az F1-es mezőny tagja, a négyszeres világbajnok Lewis Hamilton még mindig a paddock egyik enigmája. Látványos hangulat- és formaingadozásai már a McLarennél is ismertek voltak, régebben magánéleti okokból, a Mercedesnél pedig inkább az borította ki, ha megpróbáltak beleszólni az életébe vagy nem érezte eléggé a csapat támogatását.
Főnöke, Toto Wolff általában megtalálta vele a közös hangot, ha kellett a saját konyhájában rendezték a nézeteltéréseket, ettől függetlenül azonban látható, hogy az élsportolók egy részéhez hasonlóan Hamiltonnál is oda kell figyelni arra, hogyan kommunikálnak vele. A Mercedes technikai igazgatója, James Allison nagyjából egy évvel ezelőtt kezdett dolgozni Hamiltonnal és egy interjúban elismerte, az első találkozás nem ment zökkenőmentesen.
„Mindenképpen meglepetést okozott, már az első pillanattól – mondta Allison a Motorsport Magazine-nak. – Noha már nagyjából 10 éve ugyanabban a sportban dolgoztunk, csak a 2017-es barcelonai tesztelés első napján fogtunk először kezet. Ő utána elment vezetni, én meg leültem a számítógépem elé. Aznap csak később találkoztunk, amikor átjött barátkozni.”
Épp befejezett egy etapot, amely során volt egy nagy megcsúszása a 4-es kanyarban. A köszönés részeként megkérdezte, hogy láttam-e a történteket és tudom-e az ilyenkor szokásos eljárásokat.”
„Az ember ilyenkor méltatja a versenyző bátorságát, de nem akartam, hogy Lewisszal ilyen legyen az első beszélgetésünk. Ugyanígy nagyra tartom, ahogy a pilóták annyira félreteszik a saját épségükkel kapcsolatos aggályokat, amennyire én soha sem tudnám, ezért a középutat céloztam meg és azt mondtam: ’Ja, láttam, engem az mindig meglep, hogy ti gazemberek a következő körben már ugyanúgy nyomjátok’” – idézte fel Allison a híres, „f” betűs szót.
„Azt gondoltam, ez közepesen vicces, de láttam Lewis arcán, hogy nem úgy vette a lapot, ahogy én értettem. Kicsit később Toto Wolff előkerült azzal, hogy Lewis megjegyezte, kissé durva voltam vele, ezért megígértem, hogy rendezem ezt. A teszt után leültem Lewisszal a gyár ebédlőjében, elnézést kértem és elmondtam, hogy miért mondtam.”
Allison 2016 nyarán egy betegség miatt elvesztette feleségét, ekkor a Ferrarinál dolgozott és sok időt töltött otthonától, az Egyesült Királyságtól és gyermekeitől távol.
A csapat lehetővé tette a számára, hogy családja mellett maradjon a nehéz időkben, később azonban felülvizsgálták a csapat teljesítményét és nem folytatták a közös munkát. Allison ekkor brit istállókkal kezdett tárgyalni és a Mercedesnél pont kapóra jött, hogy lejárt Paddy Lowe szerződése, aki a Williamshez távozott. Allisont meglepte, hogy Hamilton együtt érzett vele.
„Ekkor már ő is nevetett és azt mondta, hogy ne aggódjak, csak kissé kizökkentettem őt – folytatta Allison a történetet. – Aztán ő tette velem ugyanezt, amikor elmondta, mennyire sajnálja, hogy [elhunyt] a feleségem. Az embereknek nincs mindig bátorságuk nyíltan beszélni ilyesmiről, de nagyon kedvesnek éreztem, hogy felhozta.”
Az emberben a veszteség továbbra is kavarog, a világ viszont megy tovább, mintha mi sem történt volna.”
„Hozzátette, hogy az emberektől azt tanulta, a szomorúság soha sem múlik el, de idővel könnyebb lesz és meg lehet tanulni ezzel együtt élni. Egyáltalán nem számítottam ilyen beszélgetésre, látva Lewis nyilvános arcát, a tweeteket, a divatot meg ilyeneket. Ez viszont érett, érzékeny, bizalmas beszélgetés volt. A pilóták nem az érzelmi érzékenységükről híresek, de azt mondta, remélem, szerencsés leszek és ismét megtalálom a boldogságot a jövőben. Nagyon hálás voltam ezért.”
„Megköszöntem és mondtam neki, hogy ehhez valószínűleg újra egy hölggyel kellene kapcsolatba kerülnöm és ebben én igen gyenge vagyok. Jót nevetett és megjegyezte, hogy őket talán ne hívjam gazembereknek. Ez talán jobban leírja, hogy milyen is ő valójában, mint bármi, amit a munkához való hozzáállásáról, a tempójáról vagy a győzelem iránti elkötelezettségéről tudnék mondani.”
Allison a csapat másik pilótáját, Valtteri Bottast is méltatta, szerinte a csapatnál sokkal elégedettebbek vele annál, mint amennyire Bottas munkáját a külvilág értékeli.
„Nem sokkal Sebastian Vettel mögött zárt [tavaly] és ha nem lett volna a rajta kívül álló kiesés, előtte végzett volna. A kiesés nélkül versenyenként átlagosan 2 ponttal szerzett kevesebbet Lewisnál. Ezért Valtteri sem keresne kifogást, de ne felejtsük el, hogy Lewis minden idők egyik legjobbja, akár még a legjobb is lehet, mire szögre akasztja a sisakját. Az előző szezon során Valtteri fáradhatatlan volt, szenzációs személyiség, aki a nyugalmát mindannyiunkra kiterjeszti. Közben gyorsan vezet és biztos vagyok abban, hogy egyre erősebb lesz és a dolgok idén jobbra fordulnak.”