A tesztszezon elindulásával megkezdődött a kétfrontos csata az F1 vezető csapatai között. Míg a Ferrari eddig az új autó gyorsaságával vonzotta magára a figyelmet – Sebastian Vettel mindkét teljes, zavaró körülmények nélküli tesztnapján a leggyorsabb volt –, addig
a Mercedes W09 Hybrid a megbízhatóságával ejtett ámulatba mindenkit.
Lewis Hamilton és Valtteri Bottas kedden összesen 177 kört, azaz 824 kilométert tett meg a Circuit de Catalunyán, ami csak hét fordulóval marad el az F1-es napi tesztrekordtól (amit szintén az Ezüstnyilak állítottak fel, még 2016-ban). A Red Bull – részben technikai, részben vezetői hibák miatt – visszafogottabban kezdett a teszteken, de Max Verstappen tegnap megtett 130 köre és harmadik ideje arra utal, hogy lassan az RB14 is összeáll.
A bajnokcsapat vezetője szerint a Mercedes helyzete egyszerre a legjobb és a legrosszabb . „Az eddigiek alapján
a legjobb esetben – azaz, ha vezetünk –, nem nagy az előnyünk, ha pedig lemaradásban vagyunk, nem sok a hátrányunk"
– jelentette ki Toto Wolff a Sky Sportsnak. „A Red Bull csomagja nagyon erős, úgy gondolom, versenyben lesznek a futamgyőzelmekért és a vb-címért is. Szerintem idén megint ez a három csapat [a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull] fog küzdeni egymással. Őszintén mondom, hogy vágyom már erre a csatára!"
Közben a Mercedes technikai igazgatója, James Allison a W09 technikai megoldásairól is beszélt a csapat videójában. Azt mondta, a mérnökök az új Ezüstnyíl oldaldobozán dolgoztak a legtöbbet, ami önmagában akár negyed másodperces gyorsulást okozhat.
„Rengeteget dolgoztunk az autónak ezen a részén, igyekeztünk nagyon keskenyre faragni. Elég egy pillantást vetni a 2017-es [Mercedesre], és máris szembeötlő a különbség. Látható, hogy
a borítóelem csak ott dudorodik ki, ahol a motor és a váltóház található. Az új autón sokkal, sokkal kecsesebbre faragtuk [az oldaldobozt] és ha mindent összeadunk, körülbelül 0,25 másodpercet nyerünk
csak ezen a részen" – véli Allison.
A hűtőket és az oldalsó törési struktúrát tartalmazó oldaldoboz mellett a Mercedes átalakította az első felfüggesztést (a felső karok magasabbra kerültek), de a karosszéria egészét is. Mindezek alapján nem lesz könnyű dolga sem a Ferrarinak, sem a Red Bullnak a folyamatosan úttörő megoldásokat kereső brackley-iekkel szemben.