Carmen Jordát decemberben nevezték ki a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) női szakágának nagykövetévé, azzal a feladattal bízták meg, hogy népszerűsítse az autóversenyzést a hölgyek körében. A szövetség célja, hogy minél több fiatal lány kezdjen el gokartozni, hogy így megteremthessék a női versenyző-utánpótlás bázisát.
A spanyol hölgy a múlt hétvégén a Formula–E futama alkalmából Mexikóvárosban járt és
megint olyat mondott, amitől felállt a szőr volt kollégái hátán.
Jordá egy helyi rádióban arról beszélt, hogy az F1 helyett inkább a Formula–E-t ajánlja a női pilóták számára, mert „ezeket az autókat sokkal könnyebb vezetni, mint a Formula-1-eseket, a [kisebb] leszorítóerő és a szervokormány miatt. A nők számára elsősorban fizikailag jelent nagy kihívást egy F2-es vagy F1-es autó vezetése, ezzel szemben a Formula-E szerintem nem okoz ilyen jellegű problémát."
„Nem az én dolgom eldönteni, hogy mi a jó és mi nem jó a nőknek az autósportban. De tapasztalatból mondhatom, hogy a Formula–1-ben és a Formula–2-ben fizikai akadályokba ütközünk.
Szerintem ez komoly problémát jelent a nők számára, ezért nincsenek [női pilóták] az említett bajnokságokban"
– véli Carmen Jordá.
A McLarentől és az F1-től tavaly végleg visszavonult Jenson Button nem állta meg, hogy ne reagáljon a Twitteren Jordá újabb csacskaságára.
„Ó, Carmen, ezzel a hozzáállással nem segítesz a tisztességes női autóversenyzőknek. Kérdezd csak meg [a korábban az IndyCarban, jelenleg a NASCAR-ban versenyző] Danica Patrickot, vajon elég erős-e ahhoz, hogy versenyautót vezessen?
Még engem is fenékbe billentene a konditeremben, valószínűleg van olyan erős, mint bármelyik [férfi] pilóta az F1-es rajtrácson. Nem a fizikai korlátok a te problémád, Carmen."
Jordá már korábban is kiváltotta pilótatársai rosszallását, például amikor arról beszélt, hogy külön bajnokságot kellene kiírni a hölgyek számára, hiszen „sohasem lesznek képesek fizikailag versenyre kelni a férfiakkal". A korábban az IndyCarban versenyző Pippa Mann és Simona de Silvestro
teljesen kiakadt, amikor megtudták, hogy az övékénél sokkal szerényebb eredményeket felmutató, ám vitathatatlanul csinos spanyol hölgyet nevezték ki
az FIA fent említett posztjára.
A dekoratív spanyol hölgy 2015-ben a Lotus-Renault fejlesztőpilótája lett, annak ellenére, hogy a nem túl magasan jegyzett GP3-as bajnokságban nem tudott a 20. rajthelynél jobb pozíciót elérni.