Motorsports: FIA Formula One World Championship 2018, Grand Prix of Bahrain, Sparks , #10 Pierre Gasly (FRA Toro Rosso Ferrari) , #20 Kevin Magnussen (DEN, Haas F1 Team) , | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Nemcsak a rosszul rögzített kerekeket, hanem a meglazult alkatrészeket is árgus szemekkel figyeli az FIA. Charlie Whiting aggódott, amikor Grosjean autójáról lerepült egy alkatrész Bahreinben.
Potenciális veszélyforrásnak nevezte a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting azokat a légterelő idomokat, amelyekből egyre többet figyelhetünk meg az F1-es autókon. A Bahreini Nagydíj 2. szabadedzésén Sebastian Vettel Ferrariján lazult meg a jobb első kerék mögötti légterelő elem, az úgynevezett barge board, a versenyen pedig Romain Grosjean Haas-Ferrarijáról vált le egy méretes darab a célegyenesben.
„Ha egy alkatrész leválik a versenyautókról, az veszélyforrást jelent
– fejtette ki Charlie Whiting a Motorsportnak.
"Amikor ennyi »bútordarab«, ahogy egyesek nevezik, lóg az autókról, könnyen megeshet, hogy az egyik [idom] rögzítése elenged. Elég egy kis koccanás, és máris leválhat a helyéről, ahogy Grosjean esetében is történt. Egy alkatrész lerepült, de szerencsére a fűre esett."
Amikor még több idom [rögzítése] kezdett elengedni, leszedték azokat a kerékcsere alatt, de ezzel nem nyugtattak meg teljesen
– ismerte el az F1 versenyigazgatója. – Gondoskodnunk kell arról, hogy rendesen rögzítsék ezeket, mert nagyon sok van belőlük. Ha egy ilyen [szárnydarab] letörik, akkor is komoly kárt tud csinálni, ha nem olyan nagy."
A Haas F1 csapatvezetője, Günther Steiner azt mondta, a mérnökei nem jöttek rá, miért lazult meg az említett szárnydarab Grosjean autóján. „Talán a rázókövek miatt történhetett, vagy, mert valaki nekiment a rajt utáni tülekedésben. De [a meglazult alkatrész] végül magától leesett, [a többi részét] pedig a szerelők szedték le a kerékcserénél.
Nagyon zavarta a légáramlást, [az autó] vezethetetlenné vált, elment az egyensúlya"
– fogalmazott a csapatfőnök.
Az FIA büntetéseket is kiosztott a Bahreini Nagydíjon. A Ferrari előbb 5000 eurós „cetlit" kapott, mert nem rögzítették megfelelően Kimi Räikkönen jobb első kerekét. A versenyen
50 000 euróra bírságolták az olasz gárdát a finn veszélyes kiengedése miatt,