Koncertszervezéssel gazdagítják az USA Nagydíj programját a szervezők annak érdekében, hogy nagyobb nyilvánosságot szólíthassanak meg az októberben, Austin mellett zajló versenyhétvégének. Ezzel 2016-ban próbálkoztak először, amikor a 2012 óta megrendezett verseny nézőszáma csökkenni kezdett, Taylor Swift fellépésére 80 ezer néző volt kíváncsi.
Tavaly az időmérő edzés után Justin Timberlake adott koncertet, a kedvéért még a szombati programot is átírták, de a döntés kifizetődő volt, mert szombaton nagyobb közönséget fogadtak a pályán, mint a vasárnapi futamon, igaz, ebből a Reuters szerint 39.916 fő csak a popsztár koncertjére látogatott ki, a pályán zajló eseményeket nem nézték meg.
A szombat esti buli idén sem marad el, a szervezők Bruno Mars koncertjével vonzzák a közönséget, amelynek tagjai a 24K Magic World turné egyik fellépését élvezhetik a pályán. Vasárnap, a leintés után egy még ismertebb előadó, Britney Spears ad koncertet a Circuit of the Americas területén.
Ez újabb lépés az F1 és a szórakoztatóipar összefonódása terén,
hiszen a sportág kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media elsősorban szórakoztatóipari termékként és élő látványosságként tekint az autóversenyre, amit szívesen összekötnének egyéb érdekeltségeikkel, például a Live Nation koncertszervező vállalatban lévő részesedésüket kihasználva.
Ez nem teljesen új kezdeményezés, hiszen 2009-ben, még Bernie Ecclestone irányítása alatt létrehozták a manapság nem használt F1 Rocks almárkát, ennek részeként Carlos Santana, Lenny Kravitz, a Jamiroquai, David Guetta, Eminem, Beyoncé és a Black Eyed Peas is fellépett, sőt, a Metallica is tervezett egy koncertet a 2011-es Indiai Nagydíjra, de az rongálás miatt elmaradt.