Daniel Ricciardo az egyik legfelkapottabb pilóta a mezőnyben az Azeri Nagydíj során, hiszen a pilótapiacon kialakult helyzetben ő az egyik kulcsfigura, ráadásul a sanghaji meglepetésgyőzelme révén ismét a rivaldafénybe került. A népszerűségre pénteken, Bakuban is rászolgált, hiszen délelőtt lényegében egyedül tartotta a frontot a Red Bullnál, délután pedig a leggyorsabb volt.
Miközben Max Verstappen ismét összetörte az autóját, majd a második szabadedzés végén egy kisebb szenzorhiba hátráltatta, Ricciardo csak rótta a köröket és meglepően jól szerepelt a Red Bull volánja mögött egy olyan pályán, ahol a motorerő kifejezetten fontos. Elárulta, nem tudja, hogy az ellenfeleiknél mekkora tartalékok vannak, de az autóját ma gyorsnak érezte.
„Az ultralágy gumival megtett hosszú etap sikerülhetett volna jobban, de a szuperlággyal jól ment – összegzett a hatszoros futamgyőztes. – Úgy gondolom, eléggé magabiztosak vagyunk. Nem tudom, hogy az időmérőn a többiek mennyivel tudnak majd gyorsabban menni, de ha nem jutunk be az első sorba, akkor is nagyon erős versenyautónk lesz. Az esélyesek csoportjába tartozunk.”
Ricciardo úgy érzi, megbízhat az autójának viselkedésében és ezt egy utcai pályán a legfontosabb dolognak nevezte.
„Nem ijesztett rám semmi a mai nap során. A balansz normális és elég jó is volt. Egy gyenge tapadású pályán az ember alapvetően nem számít tökéletes autóra, de a körülmények ismeretében elégedett vagyok. Csak egy dolog ronthatja el az autó viselkedését, ez pedig a szél. A következő két nap során elég agresszív lesz, de ez mindenki mást is ugyanúgy érint.”
Verstappennél nem mentek simán a dolgok, hiszen valószínűleg vezetői hiba miatt az első edzésen összetörte az autóját. A holland pilóta is a szélre fogta a balesetet, ezen felül viszont nem tudott konkrétabb magyarázattal szolgálni és Paul Monaghan, a Red Bull vezető versenymérnöke sem talált semmilyen rendellenességet.
Az erőforrás viszont ismét megmakacsolta magát, de a csapat ezúttal megúszta komolyabb baj nélkül, mindössze egy szenzorhiba miatt kezdett el dadogni a motor Verstappen autójában.
„A Renault nyilvánvalóan keményen dolgozik – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak még az első szabadedzés után. – A kapcsolatunk velük olyan, mint a hullámvasút, néha szeretjük egymást, néha nem annyira. A következő néhány motor során próbálnak majd fejlesztéseket bevetni. Mi most majdnem 10 év után először döntés előtt állunk” – utalt arra, hogy jövőre akár a Honda motorjaira is válthatnak. Horner úgy vélte, a japánok eddig jó munkát végeznek a Toro Rossóval.