Vágólapra másolva!
Romain Grosjean úgy érzi, Sergio Pérez helyett akár ő is dobogóra állhatott volna Bakuban. Ehhez azonban nem kellett volna összetörni az autóját a Safety Car mögött.

Az utolsó helyről rajtolhatott csupán Romain Grosjean az Azeri Nagydíjon, mivel már az időmérő elején elromlott a sebességváltó az autójában. A francia pilóta azonban taktikus versenyzéssel már a 6. helyen haladt az utolsó néhány kör előtti Safety Car-fázis során, pont a későbbi dobogós Sergio Pérez mögött. Ekkor azonban nagy hibát vétett.

Már kevesebb, mint 10 kör volt hátra és a Safety Car lassan távozott volna a pályáról, de Grosjean ekkor váratlanul, látszólag külső hatások nélkül a falnak csapta a Haas-Ferrariját, ezzel azonnal kiesett a versenyből. Ez már nem az első ilyen akciója volt, a 2014-es Magyar Nagydíjon is hasonló bajba került, de akkor legalább nedves volt a pálya felülete.

A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo
Forma-1, Azeri Nagydíj, címlap, rajt
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault, Max Verstappen, Red Bull
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, címlapi
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Safety Car
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Carlos Sainz, Renault
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Red Bull Racing
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Sergio Pérez, Force India
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber, Massimo Rivola, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Frederic Vasseur, Alfa Romeo Sauber
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Claire Williams, Williams Racing
A Forma-1-es Azeri Nagydíj, Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing

„Ez nagyon fáj és bocsánatot kérek a csapattól – mondta Grosjean. – Egy csodálatos verseny kellős közepén voltunk, az utolsó helyről rajtoltam és már a 6. helyen haladtam. Nagyon fájó Pérezt nézni a dobogón, tudva, hogy vele küzdöttem. Minden nagyon jól alakult. A körülmények trükkösek voltak, nagyon szeles volt az időjárás, az autó hol balra, hol jobbra húzott.”

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke csak annyit tudott hozzáfűzni, hogy elkeserítően alakult a csapat hétvégéje. Grosjean balesete után Kevin Magnussen még pontszerző helyen haladt, de az újraindításkor összeakadt Pierre Gasly-val, ezért visszaesett, sőt, időbüntetést, valamint két büntetőpontot is kapott.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

„A dolgok nem alakulnak kedvezően, de az autónk még mindig jól teljesít, ezért várom a szezon további részét – mondta Magnussen. – Az autónk versenyképes, ha sima hétvégéink vannak, rendszeresen képes a pontszerzésre. Biztos vagyok abban, hogy minden rendben lesz. Csupán nehéz a szezonkezdet, különösen akkor bosszantó ez, amikor látjuk a lehetőséget az autóban.

Magnussent ellenfele, Gasly a legveszélyesebb versenyzőnek nevezte, aki ellen valaha küzdött, egy nappal azután, hogy Brendon Hartley 300 km/órás tempó fölött sodorta őt nehéz helyzetbe.

„Az újraindításnál szó szerint a falnak lökött 300-as tempóval, teljesen tönkre vágta a versenyemet – panaszkodott Gasly a dán pilótára. – Mellé értem és pont középen nekem jött, a fél padlólemezt kiszakította. Mindkét kerekem a levegőbe emelkedett, letört a jobb tükröm és a kormányközép is elment. Utána már csak próbáltam túlélni a verseny végéig. Nem is volt értelme versenyezni.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!