Az utolsó helyről rajtolhatott csupán Romain Grosjean az Azeri Nagydíjon, mivel már az időmérő elején elromlott a sebességváltó az autójában. A francia pilóta azonban taktikus versenyzéssel már a 6. helyen haladt az utolsó néhány kör előtti Safety Car-fázis során, pont a későbbi dobogós Sergio Pérez mögött. Ekkor azonban nagy hibát vétett.
Már kevesebb, mint 10 kör volt hátra és a Safety Car lassan távozott volna a pályáról, de Grosjean ekkor váratlanul, látszólag külső hatások nélkül a falnak csapta a Haas-Ferrariját, ezzel azonnal kiesett a versenyből. Ez már nem az első ilyen akciója volt, a 2014-es Magyar Nagydíjon is hasonló bajba került, de akkor legalább nedves volt a pálya felülete.
„Ez nagyon fáj és bocsánatot kérek a csapattól – mondta Grosjean. – Egy csodálatos verseny kellős közepén voltunk, az utolsó helyről rajtoltam és már a 6. helyen haladtam. Nagyon fájó Pérezt nézni a dobogón, tudva, hogy vele küzdöttem. Minden nagyon jól alakult. A körülmények trükkösek voltak, nagyon szeles volt az időjárás, az autó hol balra, hol jobbra húzott.”
Épp melegítettem az abroncsaimat és beleakadtam egy kapcsolóba, amit két állással arrébb mozdítottam. Amikor ráléptem a fékre, a fékerő hátra tolódott, blokkoltam a hátsó kerekeket és megpördültem.”
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke csak annyit tudott hozzáfűzni, hogy elkeserítően alakult a csapat hétvégéje. Grosjean balesete után Kevin Magnussen még pontszerző helyen haladt, de az újraindításkor összeakadt Pierre Gasly-val, ezért visszaesett, sőt, időbüntetést, valamint két büntetőpontot is kapott.
„A dolgok nem alakulnak kedvezően, de az autónk még mindig jól teljesít, ezért várom a szezon további részét – mondta Magnussen. – Az autónk versenyképes, ha sima hétvégéink vannak, rendszeresen képes a pontszerzésre. Biztos vagyok abban, hogy minden rendben lesz. Csupán nehéz a szezonkezdet, különösen akkor bosszantó ez, amikor látjuk a lehetőséget az autóban.
Magnussent ellenfele, Gasly a legveszélyesebb versenyzőnek nevezte, aki ellen valaha küzdött, egy nappal azután, hogy Brendon Hartley 300 km/órás tempó fölött sodorta őt nehéz helyzetbe.
„Az újraindításnál szó szerint a falnak lökött 300-as tempóval, teljesen tönkre vágta a versenyemet – panaszkodott Gasly a dán pilótára. – Mellé értem és pont középen nekem jött, a fél padlólemezt kiszakította. Mindkét kerekem a levegőbe emelkedett, letört a jobb tükröm és a kormányközép is elment. Utána már csak próbáltam túlélni a verseny végéig. Nem is volt értelme versenyezni.”