A pénteki verseny-szimulációk alapján még úgy tűnt, hogy a Red Bull a Ferrarit és Mercedest megszorongathatja Szahírban. Daniel Ricciardo a negyedik, Max Verstappen – az időmérő edzés elején átélt 150 lóerős löket miatt – a 15. helyről vághatott neki a versenynek, de negyedórával a rajt után már mindketten átöltözhettek civilbe.
Ricciardo kormányáról az első körben hirtelen eltűnt minden információ, ami az elektromos hiba legkézenfekvőbb jele.
Verstappen Lewis Hamilton előzése közben ütközött a Mercedesszel, defektet kapott, de ez csak a csata egyik káros következménye volt.
A holland autója a korai kerékcsere után, a 3. fordulóban erőtlenül gurult a pálya szélére – az ütközéstől megsérült a differenciálműve.
„Hirtelen minden leállt" – nyilatkozta Ricciardo a BBC riporterének. „Elektromos [hibára], az akkumulátorra gyanakszom, olyan volt, mintha én kapcsoltam volna ki [a motort]. Minden előjel nélkül, hirtelen történt.
Gyors halál volt, nem hosszú és fájdalmas [szenvedés]. Ilyen korán kiesni a legrosszabb érzés. A sport olykor kitépi az ember szívét"
– morfondírozott az ausztrál.
Verstappen keményen csatázott Hamiltonnal, és amikor a Red Bull és a Mercedes összeért, a holland bal hátsó defektet kapott. Be tudott még hajtani a boxba, lecseréltette a kerekeket, de egy perccel később az ő kocsija is „halott" volt.
„Jól gyorsítottam ki az utolsó kanyarból, és [Hamilton] belső oldalát vettem célba [az első kanyar előtt]. Lewis kívülről próbált védekezni, de egy ponton már előtte voltam.
Szerintem elég helyet hagytam neki a bal oldalon, de nekiment a bal hátsó [keréknek], ami kárt okozott a differenciálműben"
– magyarázta Verstappen. „Azt hiszem,
ha fordítva történt volna az eset, ő mondott volna néhány keresetlen szót. Szerintem elég helyet hagytam neki"
– tette hozzá a holland.
Hamilton tényleg nem hagyta szó nélkül az esetet. A verseny után, a díjátadásra készülődve éppen kettejük ütközését ismételték az LCD tévén, amikor
a világbajnok epés megjegyzést tett Verstappenre.
Hamilton később így nyilatkozott: "Felesleges ütközés volt. Kölcsönös tiszteletnek kell lennie a pilóták között. Meg kell néznem újra az esetet, de nem tűnt tisztességes manővernek. Butaságot csinált a saját szempontjából, mert nem ért célba miatta, és mostanában elég sok hibát vét."
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke sem hagyta szó nélkül az incidenst. "Versenybaleset volt, szerintem erről szól az autósport. [Verstappen] a szélárnyékban haladt, folyton a kedvező lehetőséget leste [az előzésre]. A munka oroszlánrészét már elvégezte,
Lewisnak szerencséje volt, hogy nem vesztette el az első szárnyát. Vesztett helyzetben volt abban a kanyarban, ezt egy ponton be kellett volna látnia."
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting az Autosportnak megerősítette, hogy megvizsgálták az esetet, de nem tartották szükségesnek büntetés kiszabását.