A Kínai Nagydíj felénél Pierre Gasly felzárkózott a csapattársa, Brendon Hartley mögé, és a 14-es (hajtű)kanyar előtt megpróbált féktávon elmenni a másik Toro Rosso mellett, de összeütköztek. Az új-zélandi pilóta nem tudta befejezni a versenyt;
Gaslyt 18.-ként értékelték, miután 10 másodperces büntetést kapott baleset okozásáért.
„Az mondták a rádióban, hogy »oké, megelőzheted Brendont az egyenes végén«, ezért arra számítottam, hogy belülről elenged – nyilatkozta Gasly a verseny után a RaceFans-nek.
Vártam, hogy hagyni fog egy kis helyet a bekanyarodáshoz, aztán amikor elkezdett rám fordulni a szokásos [íven], belül ragadtam, nem tehettem semmit [az ütközés ellen].
Sajnálom, mert az ember a csapattársával végképp nem akar összeütközni, de félreértettük egymást."
A Toro Rosso már a verseny előtt kikötötte, hogy ha helycserére lenne szükség, az a 14-es (utolsó előtti) kanyarban történjen.
Hartley azt mondta, tényleg el akarta engedni a csapattársát, de csak a kanyar kijáratánál, nem az elején. „Egyértelműen rossz volt a kommunikáció" – mondta az új-zélandi.
„Az elején sok bajom volt az ultralágy [gumikkal], ezért
már az első etapban helyet cseréltünk a 14-esben, és amikor [a csapat] másodszor is megkért erre, ugyanezt szándékoztam tenni.
Szerintem [Gasly] arra számított, hogy a [kanyar] bejáratánál hagyok neki helyet, de nem úgy alakult."
Az FIA a verseny után 10 másodperces büntetéssel sújtotta Gaslyt, hasonlóan Max Verstappenhez, aki Sebastian Vettel Ferrariját forgatta ki a futam hajrájában.
Két-két büntetőpontot is kaptak a versenyzői licencükbe,
ezzel a Red Bull holland pilótája már öt „rossz fánál" tart a 12 hónapig érvényes feketelistán.
Sebastian Vettelt azonban nem engesztelte ki Verstappen büntetése. A Ferrari németje úgy érzi, a versenyirányítás tönkretette a futamát a biztonsági autóval.
„A Safety Car időzítése Valtterit [Bottas] és engem is hátrányba hozott, mert nem tudtunk reagálni rá. Az is zavar, hogy a sorrendet sem fagyasztották be
– panaszkodott Vettel, akit a megforgása után nyolcadikként intettek le. „Máskor be szokták fagyasztani a versenyt, amíg egy vagy két Safety Car-vonalon át nem haladunk, de most nem így történt. A biztonsági autó azonnal behajtott, ezzel gyakorlatilag kivettek minket a versenyből, esélyünk sem volt, hogy [eldöntsük,] kimenjünk-e friss gumikért vagy maradjunk a pályán."
Vettel egyszer – épp nálunk, a Hungaroringen – már pórul járt, akkor a győzelmet bukta el a Safety Car miatt.
„A 2014-es Magyar Nagydíjon is hasonló volt a helyzet, akkor is hátrányba kerültek a vezetők a Safety Car miatt, mert már elhagyták a boxutca bejáratát. Megértem, hogy ha [baleset] történik, azonnal reagálni kell, nem lehet mindig mérlegelni, hogy ki, hol jár a pályán.
De most két körön keresztül törmelék hevert az aszfalton, [nem értem] miért nem lehetett volna egy fél perccel hamarabb beküldeni a biztonsági autót.
Így mindenkinek lett volna lehetősége eldönteni, hogy kiáll-e a boxba vagy sem."
Vettel a csalódást keltő sanghaji szereplése ellenére továbbra is vezet az összetettben, 9 ponttal előzi meg Lewis Hamiltont és 14 egységgel Valtteri Bottast.