Az Azeri Nagydíj nyitónapján nem volt vészes a szél, de valószínűleg csak gyűjtögette az erőt, mert a jelenlegi előrejelzés szerint szombat délután legalább 30, vasárnap 50 (vagy akár 80) km/ó-s lökésekkel támadhat az időmérőn és a futamon, ami megbolygathatja az autók kényes aerodinamikáját a féktávokon és a kanyarokban.
Az épületek között átfújva azonban alattomosan már pénteken is megzavarhatta a pilótákat, ahogy Max Verstappen a saját bőrén megtapasztalhatta: bár nem állította határozottan, hogy a szél miatt csúszott ki és rongálta meg az autóját, valószínűleg ez is közrejátszott a balesetében a délelőtti edzésen.
"Elég szeles volt az időjárás. Nem tudom pontosan, hogy mi történt, de elvesztettem az uralmamat az autó hátulja fölött és persze nekimentem a falnak – nyilatkozta, hozzátéve, hogy az aszfalt is elég koszos volt.
Másoknak is meggyűlt a baja az autó pályán tartásával, de a mezőny többi tagja ijedtséggel megúszta a kalandokat.
A sok kicsúszáshoz egyébként az is hozzájárult, hogy Bakuban nehéz az első és a hátsó gumik hőmérsékletét egyszerre a megfelelő hőmérsékleti tartományba hozni, illetve a fékekkel együtt optimális hőfokon tartani a hosszú egyenesek végéig, ahol lehűlhetnek.
Az aszfalt hőmérséklete délután 26 és 31°C között mozgott.
Verstappen megnyerhette volna az előző futamot, de a friss gumin annyira rohant Kínában, hogy Lewis Hamiltont elég lehetetlen próbálta megelőzni és kicsúszott, majd Sebastian Vettellel is ütközött, így csapattársa, Daniel Ricciardo győzött, akit az első hibája előtt még megelőzött. Azerbajdzsánban elismerte, hogy türelmetlen volt. "Nem azért jöttem, hogy ötödik legyek azzal az autóval, amit vezethettem.
Talán túlságosan akartam a győzelmet és ezért nagy árat fizettem"
– mondta.
Most itt a lehetőség, hogy kiköszörülje a csorbát: bár sokat panaszkodott az izgága autóra a kanyarok bejáratánál és Ricciardo mindkét edzésen előtte végzett a tabellán, a versenyszimuláción a hollandnál volt az előny.
A hosszú etapokból ugyanis az alábbi tanulságokat lehet levonni:
de az erősebben kezdő Red Bullok és Kimi Räikkönen tempója látványosabban visszaesett,
lásd a zöld, a lila és a narancssárga csíkok meredekre fordulását. Elképzelhető, hogy aki teheti, megpróbál az egy fokozattal keményebb szuperlágy gumin bejutni a Q3-ba és azzal rajtolni. A Pirelli szerint a két keverék teljesítménye között körönként 8 tized az eltérés.
Az ultralágyas hosszú etap lehetett volna jobb, de a szuperlágyas jól sikerült."
a pénteki versenyszimuláció nem azt mutatja, hogy vasárnap esélyesek lehetnek az 1. helyre.
Az ultralágy gumis körátlagokban látszik még a Force India is megelőzte őket (Esteban Ocon révén), sőt, az új szárnyakkal érkező Renault-k és a sauberes Charles Leclerc is szállított több 1:47 közepi kört. Hamilton nem kertelt, azt mondta, a Red Bull és a Ferrari bizonyára előttük jár. "Az összes mérnöki iroda ajtaján dörömbölni fogok, hogy holnapra végrehajtsuk a remélhetőleg megfelelő változtatásokat" – tette hozzá. A Ferrariéhoz hasonló tempóra képes volt az ultralágy gumin, de azt nem tudjuk, a kopás vagy egyéb tényező miatt zuhantak-e vissza a köridői az etap végén. Bottas elismerte, hogy "nem egyszerű vezetni az autót, van még dolgunk a balansszal." A következő napokra jósolt erős szél miatt ez különösen fontos, bár az mindenkinek a dolgát meg fogja nehezíteni.
ilyesmivel 4-5 tizedet is lehet nyerni,
vagyis az időmérőn sorsdöntő lesz, ki hogy helyezkedik.