Noha Sebastian Vettel szerint a Mercedes nyers tempója alapból körönként körülbelül 4 tizeddel jobb a Ferrariénál, Bahreinben ebből semmi sem látszott pénteken, sőt, pont a maranellóiak vertek több mint ennyit a nagy riválisukra az esti második edzésen. A 3. helyen végző Valtteri Bottasszal szemben mindenképp reálisnak tűnik a különbség, hiszen őt nem akadályozták a leggyorsabb körében, a kérdés inkább az, Lewis Hamilton mennyi időt dobott el azzal, hogy az első sprintkísérleténél forgalomba botlott, amivel másodjára már nem optimális állapotú gumin próbálkozott, és egyébként akkor is utolért egy lassabb autót a köre végén.
A Mercedest irányító Toto Wolff szerint a Ferrari nem takarékoskodott az erőforrásaival, ez okozta a látványos különbséget.
Eléggé feltekerték a motort, úgyhogy nem aggódunk
– mondta a Sky Sportsnak. – A GPS-szel nyomon tudunk követni minden autót, és több kör adatát egymásra helyezve látható, amikor valaki hirtelen sokat gyorsul az egyenesekben, miközben a kanyarokban nem változik a tempója."
Lehet, hogy a Ferrari időmérős sprintjei így nem voltak ijesztők, de
a Mercedes jobban teszi, ha összekapja magát a szuperlágy gumin, mert Kimi Räikkönenéknek a versenyszimulációja is meggyőző volt, ráadásul a Red Bullt sem szabad félvállról venni. Sőt.
Hamilton ráadásul öt rajthelyes büntetést kap váltócsere miatt, így kiváltképp nehéz lesz a mezőny legelejére varázsolni őt.
A hosszú etapokból ugyanis az alábbi tanulságokat lehet levonni:
A Ferrari nem tűnik annyira sebezhetőnek, hogy ne tudják megvédeni a pozíciójukat a pályán, ha az időmérőt ők nyernék a szuperlágy gumin.
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója elismerte, "nem ezen a pénteken nyújtottuk a legjobb teljesítményünket, van mit javítanunk."
a jelek szerint Daniel Ricciardónak és Max Verstappennek valóban lehet keresnivalója a Ferrarik és a Mercedesek ellen.
A szuperlágyas etapok első 7 értékelhető eredménye alapján számolt körátlagok listáján mindketten egy szinten voltak a Mercedesszel. A négyesben Verstappen 1:35.649-es átlaga volt a legjobb, kevesebb mint egy tizeddel megelőzve Bottasét, Ricciardóét és Hamiltonét. A holland Räikkönen 1:35.564-es átlagához képest is egy tizeden belülre került – ez borzasztó szoros versenyt vetít előre.
A körátlagok rangsorát a Toro Rosso vezeti Pierre Gasly révén,
aki az új motorjával egy mért körön is csupán a renault-s Nico Hülkenbergtől kapott ki ebből a bolyból. A versenyszimulációk etapjainak elején alig lehet szétválasztani az egyes vonalakat, de a 4. körtől Gasly világoskék csíkja látványosan alábukik a többiekének, tehát a Toro Rosso is jól bánik a gumikkal. Az istálló főmérnöke, Jonathan Eddols örömét fejezte ki emiatt, szerinte ebben jobbnak tűntek a konkurenciánál.