A Kínai Nagydíj után Azerbajdzsánban sem tudta győzelemre váltani kiváló tempóját Sebastian Vettel és a Ferrari, mert rosszul jöttek ki a Safety Car másodszori pályára küldéséből. A német több mint 8 másodperces előnyt épített ki a 2. Lewis Hamiltonnal szemben, mire ellenfele megnyitotta a kerékcserék sorát az élmezőnyben, Vettelnek a 30. körben volt esedékes ez a művelet.
Természetesen a címvédő előtt folytatta a versenyt, és normál esetben az első etapját rendkívül hosszúra nyújtó Valtteri Bottas sem térhetett volna vissza elé, csakhogy a finnek szerencséje volt a biztonsági autóval, mert eltűnt a hátránya.
Az új ultralágy gumin valószínűleg gyorsan lehagyta volna a két fokozattal keményebb és kopottabb lágy keveréken köröző németet, a Ferrari viszont behívta őt a boxba,
így riválisával egyforma feltételekkel, de a 2. helyre visszaesve folytathatta a küzdelmet.
Vettel az újraindítánál rögtön elszánta magát a támadásra, de túl mélyen esett be a kanyarba a célegyenes végén a belső íven. Ezzel a dobogója is elúszott, mert Hamilton és Kimi Räikkönen elment mellette, Sergio Pérez pedig később hagyta le. A világbajnoki tabellán Hamilton mögé csúszó pilóta így sem bánja, hogy bevállalta a kockázatos manővert.
"Örülök, hogy megpróbáltam, de annak nem, hogy nem jártam sikerrel. De meg kellett próbálnom. Nem hiszem, hogy túl optimista lettem volna – mondta. – Nem volt más választásom, mert tőlem jobbra Lewis haladt, nem zárhattam rá az ajtót. Valtteri viszont hagyott egy kis helyet."
Nem fékeztem túl későn, hiszen akkor nem fordultam volna el. Épphogy, de sikerült."
"A kerekek blokkolása nélkül bevehettem volna a kanyart, ugyanott fékeztem, ahol máskor."
Elmondása szerint jelentősen megnehezítette a feladatát, hogy nem az ideális íven közelítette meg az első kanyart. "Kicsit csapdába estem" – magyarázta.
Nem láttam, pontosan mekkora távolságra vagyok az 1-es kanyartól.
"Természetesen láttam a kanyart, de a viszonyítási pontjaink a pálya jobb oldalán vannak, a rázókő, a feliratok a falon. A bal oldalon alig van valami a viszonyításhoz, a fal és a kerítés végig egyforma."
Miután Bottas defekttel kiesett, Vettel visszakapott egy pozíciót és a 4. helyen ért célba.
A győztes Hamilton mögött Räikkönen futott be, akinek pedig nagyon rosszul indult a versenye: az időmérőn elkövetett hibája után csak a 6. helyről rajtolhatott, és ezt a pozíciót foggal-körömmel próbálta védeni Esteban Ocontól, akivel összeütköztek a harmadik kanyarban.
"Azt hiszem, Ocon nem látott engem a belső íven. Egyszerűen elfordult, miközben én mellette voltam – vélte a finn.
Ő húzta a rövidebbet. Arra számítottam, érzékelni fogja a jelenlétem, hiszen mellette mentem."
Ocon ugyanis kiesett, ám Räikkönen sem járt sokkal jobban, mert be kellett mennie a boxba új első szárnyért, ami a 12. helyre vetette vissza. Néhány előzéssel gyorsabb fentebb tornázta magát, de küzdött a gumik melegen tartásával, és a 6. helynél valószínűleg nem kapaszkodott volna fentebb a csetepaték nélkül.
Mint kiderült, vasárnap a szerencsével sem állt hadilábon. "Az újraindítást követő első körben teljes sebességgel súroltam a belső oldali falat az egyenesben az enyhe törésnél. Mázlim van, hogy nem szakadt le az első kerék. Azt hittem, le fog törni – ismerte el. – Sok necces pillanatom volt. Néhány kör nagyon jó volt, némelyikben meg azért küzdöttem, hogy elkerüljem a palánkot."