A Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) lassan talán sikerül minden olyan bűvészkelléktől megfosztania a Forma-1-es csapatokat, amivel megkerülhetők a szándékos olajégetés betiltására vonatkozó intézkedések.
Ez a téma tavaly került a figyelem középpontjába, miután felmerült annak gyanúja, hogy egyes motorokat úgy alakítottak ki, hogy a benzin mellett kenőanyag is jut az égéstérbe, ami növeli a teljesítményt. Elsősorban a Ferrarit és a Mercedest érte ilyen vád.
A trükkládára folyamatosan helyezi a lakatokat az FIA, s bár az olajfogyasztásra vonatkozó
szigorúbb határértékekkel valóban kiirthatták az égetési lehetőséget a versenyekre,
az időmérőkön, ahol a kevesebb megtett kör miatt nem szükséges teljesen feltölteni a tartályokat,még maradhatott némi tér a cselezésre.
A szövetség ezt megpróbálja megakadályozni azzal, hogy az időmérőkön ezentúl tilos lesz olajat helyezni a kiegészítő tartályokba, nehogy a motor égésterébe onnan juttassanak tiltott adalékanyagot.
Az Autosport azt írja, ez preventív jellegű döntés, vagyis nem az FIA nem gyanakodott egyik gyártóra sem, egyszerűen le akarták zárni ezt a kiskaput is.
Az együléses versenyautók technikai ügyeiért felelős Nikolasz Tombazisz levélbentájékoztatta a csapatokat a változtatásról,
egyúttal hozzátette: „Bizonyos esetekben eltekinthetünk az alkalmazásától, amennyiben egy csapat kéri. A kivételes engedélyek megadásáról az FIA technikai küldöttsége dönt saját belátása szerint.”