Második, egyben utolsó napjával folytatódott a Forma-1-es idény első szezonközi tesztje a barcelonai Circuit de Catalunyán. A legtöbb csapat versenyzőt cserélt a keddi naphoz képest, valamint két újoncot is köszönthettünk. A Renault-nál először vezetett aktuális F1-es autót a hétvégén első Forma-2-es győzelmét ünneplő Jack Aitken, míg a Red Bull fejlesztőpilótáját, Jake Dennis-t ültette az RB14-be.
Ami az eredményeket illeti, a Lewis Hamiltont váltó Valtteri Bottas zárt az élen 1:16.904-es idővel. A Spanyol Nagydíj második helyezettje a szuperlágyakon futotta legjobb körét,
6 tizedet javítva Max Verstappen előző napi legjobbján.
Hamilton szombati pole pozíciót érő idejétől azonban így is elmaradt.
Bottas nemcsak gyors, de szorgalmas is volt, a délutáni szakaszban pedig azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy pályára vitte a Pirelli kék jelzésű kemény gumijait, amelyekkel rögtön gyorsabban kezdett el körözni, mint a mezőny hátsó régiójában tartózkodók jóval lágyabb keveréken elért leggyorsabb köre.
A finn reggel különböző aerodinamikai elemeket tesztelt, délelőtt rövid etapokat, délután pedig hosszabbakat futott. „Izgalmas volt a nap, meglehetősen simán teljesítettük a kitűzött programot. Jó alapunk volt a versenyhétvégéről, így a szokottnál nagyobb változtatásokat is ki tudtunk próbálni. A gumikról is igyekeztünk még több információt gyűjteni, mivel Silverstone-ban és a Paul Ricardon is a barcelonaihoz hasonló simaságú lesz az aszfalt" – tekintett előre a Spanyol Nagydíj második helyezettje.
Bottas mögött a Sebastian Vettel helyére beülő Antonio Giovinazzi zárt a Ferrarival, aki az előző napot még a Sauber volánja mögött töltötte, és ma bezsebelte a nap legszorgalmasabbja címet. Az első másfél óra nagy részét a garázsban töltötte, csak utána tudta elkezdeni a teljes értékű munkát az SF71H-val, de így is 148 körig jutott, amit közel két és fél versenytávnak felel meg. Legjobb idejét a rózsaszín jelölésű hiperlágy Pirelliken érte el és mindössze 64 ezreddel maradt el Bottastól.
Fárasztó nap volt, sok kört futottunk, de igazán élveztem
– lelkesedett Giovinazzi, aki beismerte, reggel kicsit betegnek érezte magát. – Tegnapot megelőzően Abu-Dzabi óta nem vezettem Forma-1-es autót. Izgalmas programot teljesítettünk, különböző dolgokat teszteltünk és kipróbáltunk többféle gumikeveréket is. Eredményes tesztet zártunk, óriási mennyiségű adatot gyűjtöttünk, amelyeket majd összevethetünk a szimulátorból nyertekkel. Ferrarit vezetni mindig kiváltság, fantasztikus érzés volt."
A harmadik helyen a McLaren fiatal tartalékja, Lando Norris végzett, aki szó szerint utolsó mért körével, a teszt utolsó percében lépett előre. A pár nappal korábban még a Forma-2-ben versenyző brit keddhez képest szerepet cserélt Stoffel Vandoorne-nal, és ezúttal a csapat programját futotta, míg a belga átvette tőle a Pirellik tesztelését. Norrisnak eseménydús napja volt, délelőtt megpördült, délután pedig egy apróbb technikai probléma miatt piros zászlót idézett elő, miután megállt a pályán.
A 12-es kanyarban pördültem meg. Ez a kanyar egyébként is elég trükkös a szél miatt. Az én hibám volt, kissé túlságosan nyomtam a bejáraton és elvesztettem az autó hátulját
– ismerte be Norris. – Az F2-ben jobban tudja az ember kontrollálni, ha túlkormányzott az autója, az F1-ben a nagy leszorítóerő és az itteni új aszfalt miatt azonban nehéz visszahozni, ha egyszer elindult. Szerencsére nem sérült meg semmi, csak egy sima megpördülés volt."A Haas-Ferrariban mindkét nap a megszokott versenyzők koptatták a barcelonai pálya aszfaltját, szerdára Romain Grosjeant Kevin Magnussen váltotta. A dán a negyedik leggyorsabb idővel zárt, a délutánja azonban nem alakult valami fényesen. Fél négy után nem sokkal az autója megállt a pályán a 3-as és a 4-es kanyar között, előidézve a nap első piros zászlós megszakítását
Mint később kiderült, Magnussent a mérnökök elővigyázatosságból utasították a megállásra, miután nekik nem tetsző adatokat fedeztek fel a telemetriában.
A Haas ezzel idő előtt befejezte a tesztet, a dán a probléma kivizsgálása miatt később sem tért vissza a pályára.
Keddhez hasonlóan a Force India is két autóval ment, a Pirelli gumitesztjét George Russell helyett ezúttal Nicholas Latifi végezte, az ő helyét a másik autóban pedig a csapat harmadik számú pilótája, Nyikita Mazepin vette át. Az oroszt délelőtt technikai gondok hátráltatták, így nem tudott annyi kört megtenni, mint szeretett volna, délután azonban belehúzott, és meglehetősen impresszív, 112 körnél fejezte be a napot. Legjobb körét az teszt utolsó 20 percében, lágy gumikon futotta.
A hatodik helyen találtuk az első újoncot Jack Aitken személyében. A jelenleg a Forma-2-ben versenyző brit tavaly vezette már a 2012-es Renault E20-at Jerezben, aktuális Forma-1-es autóban azonban ez volt az első jelenése. A csapat tartalékpilótájaként a szimulátorban volt ideje felkészülni a bevetésre és jól ki is használta a ritka alkalmat, 120 kört pakolva az RS18-ba. Legjobb idejét délelőtt, ultralágy gumikon futotta.
Aitken mögött a Giovinazzit váltó Charles Leclerc zárt a Sauberrel. A délután egy pontján úgy tűnt, a monacói lehet a nap legszorgalmasabbja, elsőként érte el ugyanis a tiszteletreméltó 100 körös határt. Végül Botasszal holtversenyben 139 körnél állt meg.
Produktív nap volt a mai, különböző beállításokat próbálgattunk, kipróbáltunk néhány új aerodinamikai elemet és különböző gumikeverékeket"
– összegzett a Sauber pilótája.
Leclerc-t a Spanyol Nagydíj pénteki első szabadedzése után ismét az FW41 volánja mögé ülő Robert Kubica követte, a lengyel 123 kört teljesített.
Kubicától lefelé csupán az utolsó helyen záró Latifi jutott 100 kör fölé a Force Indiával, igaz, a Toro Rossón ketten osztoztak. A 12. helyen végző Sean Gelael kedden technikai gondok miatt csak kevesebet futhatott, ezért kapott egy extra délelőttöt, mielőtt délután Pierre Gasly átvette tőle az STR13-at. A faenzaiakat ezúttal sem kerülte el a technika ördöge. „Csöndes délutánom volt, mert volt néhány problémánk, így csak 39 kört tettem meg. Így is tudtunk azért tesztelni néhány dolgot és azt hiszem, találtunk pár érdekes megoldást" – értékelt Gasly.
Már csak egy névről nem tettünk említést. A keddi leggyorsabb Max Verstappent meglepetésre Jake Dennis váltotta a Red Bullban. A 22 éves Dennisnek a bikások fejlesztőpilótájaként nem ismeretlen az RB14 pilótafülkéje, igaz, eddig csak a szimulátorban tekergethette a kormányát
A Red Bull elmondása szerint autóba ültetésének célja elsősorban a virtuális eredmények valósággal való összevetése volt.
A brit korábban hat győzelemmel dobogón zárt az európai F3 2015-ös szezonjában, majd 2016-ban 4. lett a GP3-ban. Ez volt egyébként utolsó idénye formaautóban, jelenleg az Aston Martinnal versenyez a Blancpain GT-sorozatban. Kérdés, hogy a mostani teszt visszahelyezi-e az F1-es térképre, vagy csak egyszeri alkalomról volt szó.
Az év második, egyben utolsó szezonközi tesztjét a Magyar Nagydíjat követően, a Hungaroringen rendezik.
# | versenyző | csapat | típus | köridő | gumi | kör |
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | W09 | 1:16.904 | lágy | 139 |
2. | Antonio Giovinazzi | Ferrari | SF71H | 1:16.972 | hiperlágy | 148 |
3. | Lando Norris | McLaren | MCL33 | 1:18.039 | közepes | 80 |
4. | Kevin Magnussen | Haas | VF-18 | 1:18.274 | hiperlágy | 75 |
5. | Nyikita Mazepin | Force India | VJM11 | 1:18.344 | közepes | 112 |
6. | Jack Aitken | Renault | RS18 | 1:18.942 | közepes | 120 |
7. | Charles Leclerc | Sauber | C37 | 1:18.993 | hiperlágy | 139 |
8. | Robert Kubica | Williams | FW41 | 1:19.253 | szuperlágy | 123 |
9. | Pierre Gasly | Toro Rosso | STR13 | 1:19.410 | közepes | 39 |
10. | Stoffel Vandoorne | McLaren | MCL33 | 1:19.914 | kemény | 96 |
11. | Jake Dennis | Red Bull | RB14 | 1:20.440 | közepes | 74 |
12. | Sean Gelael | Toro Rosso | STR13 | 1:20.763 | közepes | 83 |
13. | Nicholas Latifi | Force India | VJM11 | 1:21.433 | közepes | 121 |