Red Bull's Australian driver Daniel Ricciardo (L) celebrates on the podium after winning the Formula One Chinese Grand Prix in Shanghai with third-placed Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen (R) on April 15, 2018. / AFP PHOTO / Johannes EISELE
Vágólapra másolva!
Megy, vagy marad? Ez a kérdés évek óta foglalkoztatja az F1-es közvéleményt, csak magát az érintettet nem.
Kimi Räikkönen ülésének sorsa azóta téma, hogy 2014-ben visszatért a Ferrarihoz. Eddig összesen hét szezont húzott le Maranellóban 2007 és 2009 között, majd 2014-től napjainkig, de míg 2007-ben megnyerte eddigi egyetlen Forma-1-es világbajnoki címét,
a Scuderia színeiben azóta csak 2009-ben szerepelt jobban a csapattársánál, bár a Hungaroringen történt balesetéig Felipe Massa akkor is jobban állt nála.
A finn közönségkedvenc 2010-ben és 2011-ben a rali-világbajnokságba tett nem túl sikeres kitérőt, majd 2012-ben és 2013-ban az akkor még tapasztalatlan Romain Grosjean oldalán versenyzett, itt szerezte eddigi utolsó futamgyőzelmeit is.
Räikkönen 2014-ben Fernando Alonso csapattársaként tért vissza a vörösökhöz, de 161-55-re alulmaradt. Az ezt követő években, Sebastian Vettel ellen némileg javult a helyzet, de így is rendre kikapott a német pilótától. A Ferrari ennek ellenére évről évre újabb egy éves szerződéshosszabbítást ajánlott a neki. Räikkönen köztudottan jó kapcsolatot ápol Vettellel, és ha a teljesítménye nem is mindig üti meg a mércét, a csapaton belüli nyugalom megtartása az ő irányába billenti a mérleg nyelvét.
Az idei szezonban sokak szerint azonban újra a régi Räikkönent láthatjuk, még ha az eddigi versenyek eredményei nem is tükrözik ezt.
Ausztráliában a biztonsági autó, Bahreinben egy elrontott kerékcsere, Kínában pedig a Ferrari Vettelnek kedvező stratégiája fosztotta meg a lehető legjobb helyezés elérésétől. Bakuban aztán ő hibázott az időmérőn, pedig a szezon eddigi legkaotikusabb futamán akár a pole pozícióból is rajtolhatott volna, taktikus versenyzéssel azonban így is másodikként ért célba, ezzel pedig
évek óta a legjobb szezonkezdetet tudhatja maga mögött.
Utoljára 2013-ban volt arra példa, hogy a szezon első négy versenyéből hármat is a dobogón zárjon.
Jó teljesítmény ide vagy oda, idén is megindultak a találgatások, hogy ki válthatja őt jövőre a Ferrainál. A közvélemény elsősorban Daniel Ricciardót hozta összefüggésbe a Ferrarival, ő azonban tagadta, hogy előszerződést vagy bármilyen megállapodást kötött a Scuderiával, sőt, azt állította, hogy eddig csak a Red Bull-lal egyeztetett a folytatásról.
A helyzetet bonyolítja, hogy a Vettelnek kedvező taktikák miatt Räikkönen néha már egyenesen Vettel vízhordójának tűnik,
Räikkönent elmondása szerint azonban ő nem érzi úgy, hogy a Ferrari szándékosan Vettelnek kedvezne, a jövőjét érintő találgatások pedig nem zavarják. Azzal viccelődött, hogy pályafutása nagy részében egyébként is ezeket kell hallgatnia.
„Amióta csak vissza tudok emlékezni, talán tizenöt esztendeje minden évben azt hallgatom, hogy ki fognak rúgni. Ha az emberek sokáig mondogatják ugyanazt, akkor az előbb-utóbb valósággá válik és igazuk lesz."
Én teszem a saját dolgom és élvezem a versenyzést, mert ez az egyetlen oka annak, hogy itt vagyok.
– mondta Räikkönen, aki egyelőre nem szeretne a jövőjével foglalkozni. – Majd meglátjuk, hogy minden más hogyan alakul. Minden évben sokat beszélnek erről, a pletykákból azonban kevés dolog igaz, de majd kiderül. Jelenleg csak jól akarok teljesíteni, ez egy hosszú szezon, messze még a vége. Tudjuk, hogy mit szeretnénk elérni a csapattal közösen, és ha minden klappol, meglátjuk hogyan tovább."