Romain Grosjean egyelőre nem tudta kiaknázni a 2018-as Haas-Ferrariban rejlő potenciált. Ausztráliában még a csapat elrontott kerékcseréje fosztotta meg a jó eredmény elérésétől, ezután Bahreinben a 13., Kínában pedig a 17. helyen végzett, miközben csapattársa mindkét versenyen pontot szerzett.
Aztán Bakuban elkezdődött Grosjean vesszőfutása, az időmérőn váltóhiba miatt egyetlen kört sem tett meg, majd a verseny hajrájában a 6. helyen haladva a falnak ütközött a biztonsági autós fázis alatt. Barcelonában sem javult a helyzet, az edzéseken gyakran a pályát sem találta a francia, a rajt után pedig hármas karambolt idézett elő, miután a mezőnnyel szembeállította megpördülő Haas-Ferrariját. Az esetért háromhelyes rajtbüntetést kapott Monacóra.
A Grosjean autóját elkerülni képtelen Nico Hülkenberg a verseny után keményen kiosztotta a franciát, mondván elgondolkozhatna a sportágváltáson. Günther Steiner, a Haas csapatvezetője azonban nem ért egyet a némettel.
Szerintem ez egy teljesen normális első körös baleset volt
– védte meg pilótáját Steiner. – A következmények valóban kellemetlenek voltak, de az embernek ilyenkor a másodperc tört része alatt kell döntenie, ő [Grosjean] pedig így döntött. Romainnak jelenleg nem túl jó a megítélése és könnyű célpontja a kritikáknak, de a felügyelők döntése arculcsapás volt."
„Azonnal beszéltem vele, mert el tudtam képzelni, hogyan érezheti magát – nyilatkozta az Ekstra Bladetnek a dél-tiroli szakember, akinek esze ágában sincs felelősségre vonni a franciát. –
Ha hibáztatom, akkor itt a vége. Azt mondtam neki: nem hibáztatlak, a lehető legjobban próbáltad kezdeni a versenyt, de nem jött össze. Lépj tovább, koncentrálj Monte-Carlóra és nyújtsd a legjobbadat!
Jelenleg rosszul érzi magát, de megfelelő módon reagál. Természetesen zsinórban kilenc verseny pont nélkül nem jó, de egyszerűen csak újra fel kell ülnie a lóra."
Grosjean pályafutása során nem a mostani az első eset, amikor kissé elveszettnek tűnik.
A 2012-es idényben, első teljes Forma-1-es szezonjában összesen hét különböző futamon ütközött az első körben.
A legsúlyosabb következménye a Belga Nagydíjon általa előidézett tömegbalesetnek volt, az aktuális vb-éllovas Fernando Alonso és a még McLarennel versenyző Lewis Hamilton is kiesett, Grosjean autója ráadásul centikkel kerülte el a spanyol sisakját. A franciát az eset után egy versenyről eltiltották a felügyelők, mindez azonban nem akadályozta meg abban, hogy a visszatérése utáni második versenyen Mark Webbert üsse ki Szuzukában a rajt utáni második kanyarban.
Steiner a Spanyol Nagydíj előtti csütörtökön (Grosjean rajtbalesete előtt) elismerte, mindkét versenyzőjének megvan a maga hírneve.
Ettől nem tartok. Mindketten nagyon tehetségesek, és ez a legfontosabb. Nem a legkedvesebb pilótát szeretném a csapatomban tudni.
– jelentette ki a Haas csapatvezetője. – Nincs gondom azzal, ha valakit megelőz a hírneve, megbirkózóm vele. Ugyanakkor van egy pont, amikor megmondom, hogy mit csináljanak, mert ez a munkám. Nem félek senkitől, ha valami nem tetszik, megmondom. Szerintem ezt tisztelik is bennem."