Zajlik az élet a Renault háza táján a Forma-1-ben. Az elmúlt hetekben azzal lopták el a szalagcímeket a franciák, hogy képtelenek voltak megegyezni a Red Bullal a jövő évi motorszállítói együttműködésről. Az ügy végére legkésőbb az Osztrák Nagydíjon kerülhet pont, az energiaitalosok akkorra ígérték, hogy eldöntik, a Renault-t, vagy a Hondát választják. A halogatás oka, hogy a Red Bull szeretné alaposan összehasonlítani a két gyártó Kanadában bevetett továbbfejlesztett motorját, a franciák szerint az ő motorjukban rejlő potenciált azonban nem aknázza ki teljes mértékben a bikás csapat.
A jelenlegi mezőnyben a gyári Renault istálló mellett a McLaren és a Red Bull autóiban dolgoznak a franciák erőforrásai, de míg az előbbi két csapat a BP Castrol üzemanyagát és kenőanyagait használja, addig az energiaitalosoknak az Exxon Mobil a beszállítója.
Emiatt az eltérés miatt a Renault külön teszteli a próbapadon a Red Bullnak szánt motorokat úgy, hogy azokat az Exxon Mobil termékeivel tölti fel, így azonban kevesebb idő jut a tesztelésre, mint a McLaren és a gyári csapat autóiba beépítendő erőforrások esetében.
A BP Castrol Spanyol Nagydíjon bevetett fejlesztései ráadásul további előnyt biztosítottak a gyári istállónak és a McLarennek.
Titkon abban bíztam, hogy a Red Bullnak meglesz a tempója a győzelemhez
– nyilatkozta a Kanadai Nagydíj után Cyril Abiteboul, a Renault Sport ügyvezetője az Autosportnak. – Nagyon közel voltak, de nem eléggé. Tőlünk is számíthatnak javulásra, de az üzemanyag-szállítójuktól is. Csak azon a téren garantálhatunk egyenlő teljesítményt [a többi Renault-motoros autóval], amire befolyásunk van. Az üzemanyag terén nem, miután reklámszempontok és stratégiai okok miatt úgy döntöttek, hogy a saját partnerükkel dolgoznak. Ezt elfogadjuk és támogatjuk azzal, hogy homologizáljuk a motorjaikat."
„Biztos vagyok benne, hogy az Exxon képes felzárkózni, de most kissé le van maradva" – mondta Abiteboul, aki a Renault motorjainak kanadai teljesítményével maradéktalanul elégedett volt. – Egy pillanatra elakadt a lélegzetem, amikor hallottam, hogy Alonso az ERS miatt panaszkodik, de tudtommal más gondja volt, [nem a Renault-val kapcsolatos]."
A Renault ügyvezetője szerint lényegében tehát az Exxon Mobil az oka, hogy a Red Bull nem tud annyit kihozni az erőforrásaiból, mint a gyári istálló és a McLaren.
Abiteboul összességében elégedett volt a Renault B specifikációjú motorjaival, amelyek szerinte hozták, amit a gyártó korábban beharangozott, főleg végsebességben lépve előre. Az ügyvezető nem csak az erőforrások, de a gyári csapat teljesítményét is dicsérte. A franciák a teljes tavalyi idény alatt 57 pontot gyűjtöttek, miközben idén már most, a hetedik verseny után 56 pontjuk van.