Nehézkesen indult, de az európai futamok óta lendületbe jött Charles Leclerc F1-es pályafutása. A Sauber újonca csiszolt a GP3-ban és az F2-ben kialakított vezetési stílusán, valamint a C37-es beállításait is finomították, így Bakuban a 6. helyet érte el, Barcelonában és Montrealban pedig a 10. helyen intették le.
Ennek köszönhetően az összetett 14. helyén áll 10 ponttal, miközben csapattársa, Marcus Ericsson mindössze 2 egységet tud felmutatni. Bár az eredményei már javulnak, Leclerc "őrületesnek" nevezte, hogy mennyi újdonságot kellett megtanulnia az F1-ben. Úgy véli, hogy az eddigi hét F1-es futama alatt több ismeretet szerzett, mint az egész együléses pályafutása alatt.
"Noha már három éves korom óta részese vagyok a sportnak, nem számítottam arra, hogy ekkora lesz az ugrás - utalt az F2 és az F1 közötti különbségre. - A rengeteg folyamat, valamint a vezetési stílusomat érintő változások egy egészen új szintet jelentenek."
"Ezt eleinte nehezen kezeltem. Talán jobb lett volna, ha hamarabb ráérzek az autóra, de nem vészes, ha az ember 2-3 verseny alatt ismer ki egy új autót. Ha valamit másképp csinálhattam volna, akkor ez lenne az" - mondta, és elárulta, azt is meg kellett szoknia, hogy az F1-ben egyszerre sok mérnökkel kell együttműködnie a siker érdekében.
A monacói tehetség szerint megfelelő a hozzáállása ahhoz, hogy szembeszálljon az F1 nagyobb kihívásaival.
"Az egész hétvége teljesen más, sokkal elfoglaltabbak vagyunk a média és az egész széria összetettsége miatt, de a cél ugyanaz, hogy a lehető legjobb [teljesítményt] nyújtsam a az autóban" - nyilatkozta Leclerc.
Leclerc az F2-t jó felkészülésnek tartja a F1-hez, de megjegyezte, hogy a F2-ben sajnos nincs lehetőség megismerni a hibrid technológiát, ami fontos feladat, ha az ember a Forma-1-be kerül, hiszen, miközben egy tapasztaltabb pilótával harcol, figyelnie kell az energia-visszanyerő rendszerek működtetésére is.