A Forma-1-ben a Force Indiával és a Williamsszel is versenyző Paul di Resta a szombati időmérőn 9. pole pozícióját szerezte, majd nem sokkal később 9. győzelmét aratta a DTM-ben. A skót meglehetősen eseménytelen versenyt futott, de egy bravúros előzésre, valamint csapattársa jóindulatára így is szüksége volt a győzelemhez.
A rajtot jól kapta el di Resta, viszonylag simán megtartotta az első helyet, mögötte azonban már nem volt ennyire egyértelmű a helyzet, a 2. helyről induló Nico Müller elveszítette a pozícióját Lucas Auerrel szemben, de szinte rögtön vissza tudta szerezni azt. Hátrébb is nagy volt a helyezkedés, Pascal Wehrlein és Timo Glock, di Resta mellett a mezőny másik két korábbi F1-es pilótája megtartotta a rajtrácson elfoglalt 12., illetve 16. helyét.
A DTM-ben futamonként egy kerékcserét kötelezően teljesítenie kell a pilótáknak, hárman pedig már az 1. kör végén úgy döntöttek, hogy meglátogatják a szerelőiket.
Az összetettben vezető Glock a 2., Wehrlein a 3. kör végén vette a bokszutcába az irányt, a Mercedes pilótája pedig pont a BMW-s elé jött vissza, aki lendületből megelőzte. Glock a 15., Wehrlein a 16. helyen haladt ekkor a 18 fős mezőnyben.
Az élen autózók nem kapkodtak ennyire, többen vélhetően fél szemüket a szemerkélő esőn is rajta tartották. Auer a 6. kör végén állt ki, a vezető di Resta pedig a 9. körben szánta el magát a kerékcserére. A skót Auer elé jött vissza, a csapattársa azonban szinte ráesett a hátsó szárnyára, majd a 2-es kanyar felé vezető lejtőn beszúrt a hideg gumikkal küszködő di Resta mellé.
A kerékcserék előtt a 2. helyen haladó Müller egy körrel ezután hajtott a bokszba és úgy tűnt, átveszi a virtuális első helyet, a pályára visszatérve azonban Auer őt is rögtön megelőzte.
Di Restának sem tartott sokáig ugyanez, a skót a célegyenes végén kívülről esett be az Audi mellé, majd kisebb koccanással fűszerezve körbeautózta Müllert az egyes kanyarban.
Csak idő kérdése volt, hogy a trió mikor szerzi vissza a kerékcserék előtt elfoglalt vezető helyét, hiszen szépen sorban a többiek is szállingóztak ki a bokszba. Hátrébb Glock és Wehrlein szórakoztatta a közönséget, utóbbi a célegyenes végén próbálta megelőzni a BMW-t, majd a 2-es kanyarban fej-fej mellett haladt a két autó, az ezt követő jobbos azonban Wehrleinnak kedvezett. A Mercedes feljött a 13. helyre, faképnél hagyva az egész futamon csak szenvedő Glockot.
A 22. körben váratlan fordulat történt, az ekkor 4. helyen haladó Auer a 2-es kanyar felé vezető egyenesben a fékre lépett és maga elé engedte di Restát, átadva a skótnak a virtuális első helyet.
A 27. körben, 9 és fél perccel a versenyidő lejárta előtt Mike Rockenfeller is megejtette a kerékcserét, így az élen helyreállt a rend, di Resta visszavette a vezetést.
A végén a címvédő René Rast próbált még meg némi izgalmat csempészni az utolsó körökbe, Müllert szorongatta a 3. helyért, helycsere azonban nem történt. Paul di Resta fél másodperccel Auer előtt szelte át a célvonalat, ezzel pedig megismételte egy évvel korábbi Hungaroringen aratott győzelmét. Wehrlein a 13., Glock pedig csak a 14. helyen végzett, utóbbi ráadásul elveszítette vezető helyét az összetett pontversenyben, miután Gary Paffett állt az élre.
# | versenyző | csapat | hátrány |
1. | Paul di Resta | Mercedes-AMG C 63 DTM | 57:13.199 |
2. | Lucas Auer | Mercedes-AMG C 63 DTM | +00.587 |
3. | Nico Müller | Castrol Edge Audi RS 5 DTM | +02.236 |
4. | René Rast | Audi Sport RS 5 DTM | +02.898 |
5. | Edoardo Mortara | Mercedes-AMG C 63 DTM | +06.695 |
6. | Gary Paffett | Mercedes-AMG C 63 DTM | +12.166 |
7. | Robin Frijns | Aral Ultimate Audi RS 5 DTM | +15.009 |
8. | Loic Duval | Audi Sport RS 5 DTM | +22.754 |
9. | Jamie Green | Hoffmann Group Audi RS 5 DTM | +25.829 |
10. | Daniel Juncadella | Mercedes-AMG C 63 DTM | +26.844 |
11. | Mike Rockenfeller | Schaeffler Audi RS 5 DTM | +27.249 |
12. | Bruno Spengler | BMW Bank M4 DTM | +34.140 |
13. | Pascal Wehrlein | Mercedes-AMG C 63 DTM | +37.007 |
14. | Timo Glock | Deutsche Post BMW M4 DTM | +38.689 |
15. | Augusto Farfus | Shell BMW M4 DTM | +39.001 |
16. | Marco Wittmann | BMW Driving Experience M4 DTM | +39.510 |
17. | Joel Eriksson | BMW M4 DTM | +40.534 |
18. | Philipp Eng | Samsung BMW M4 DTM | +46.994 |