BAKU, AZERBAIJAN - APRIL 29: Lewis Hamilton (44) of Mercedes competes on track during the 4th round of Formula One World Championship Azerbaijan Grand Prix, on April 29, 2018 in Baku, Azerbaijan. Resul Rehimov / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton feltűnően könnyű monacói előzésénél felmerült, hogy a Force India összejátszott a Mercedesszel, de az FIA még vizsgálatot sem indított a többi csapat reklamációja után. A Force India meg tudja indokolni, Esteban Ocon miért nem tanúsított ellenállást.
A Monacói Nagydíjon Esteban Ocon gyanúsan könnyen átadta a pozícióját Lewis Hamiltonnak a brit kerékcseréje után, és több csapat reklamált az FIA-nál, hogy kivizsgálják, nem játszott-e össze a két istálló. Ez azért nem elképzelhetetlen, mert a Mercedes szállítja a Force Indiának a motorokat.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy lapnak sietve odavetette, hogy ők adtak utasítást Hamilton elengedésére – de könnyen lehet, hogy szándékosan szarkasztikusan fogalmazott –, ám a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem érdemes foglalkozni az üggyel.
A Force India ügyvezetője, Otmar Szafnauer kifejtette a könnyű előzés körülményeit. "A saját versenyünket futottuk. Akkor épp nem Lewis ellen harcoltunk, és nem akartunk időt veszteni" – mondta. – [Fernando] Alonso bement a boxba és megpróbált elénk vágni, ezért nem akartunk időt veszteni Lewis miatt, nehogy Alonso megelőzhessen."
"Erről szóltunk Estebannak is, mert aki a tükreit nézi, az nem megy annyira gyorsan.
Még néhány tizednyi veszteség is sokat számít, ez nem fér bele olyankor, ha valaki elévágással próbálkozik.
5-6-7 körön át feltarthattuk volna Lewist, aki úgyis visszaelőz, de ez esetben a valódi ellenfelünktől is kikaptunk volna."
Ocon végül Alonso előtt maradt a kerékcserék után, és a 6. helyen ért célba a Monacói Nagydíjon. Azt mondta, "meglepte", hogy ennyire felfújták az ügyet Hamilton előzéséről.
A Force India technikai igazgatója, Andy Green kijelentette: máskor is szokták alkalmazni ezt a hozzáállást,
hogy ne veszítsenek időt közvetlen ellenfeleikkel szemben.
"Mindig ezt csináljuk. Amikor egy gyorsabb autó éri utol a miénket, felismerjük, hogy nem velük versenyzünk, és nem is tesszük, így csak minimális az időveszteségünk. Alkalmanként 2 másodpercet is el lehet bukni egy körben a védekezéssel" – nyilatkozta.