Pénteken és szombaton nagyjából semmilyen jel nem utalt arra, hogy Fernando Alonso a 8. helyen fejezheti be a vasárnapi Osztrák Nagydíjat, első pontjait szerezve a barcelonai Spanyol Nagydíj óta. Az időmérő edzésen a spanyol a 14. helyen végzett, de az első szárnyának cseréje miatt a bokszból kezdhette csak meg a versenyt. A végeredmény őt is meglepte.
Franciaországi mélyrepülése után Ausztriában sem mutatott sokkal jobb tempót az edzéseken a McLaren, bár ezúttal legalább Fernando Alonsónak sikerült beverekednie magát a Q2-be az időmérő edzésen. A spanyol nagy igyekezetében azonban megrongálta első szárnyát a kerékvetőn, amit ki kellett cserélni.
A csapat ezzel megszegte a parc fermé szabályait, Alonso így kénytelen volt a bokszutcából nekivágni a futamnak, de legalább az ő autójába is beszerelték a Renault új MGU-K-ját.
A futam elején a spanyol a mezőny hátsó részében autózott, távol a pontszerző helyektől, a verseny második fázisában azonban remekül vigyázott lágy abroncsaira, és a 8. helyig kapaszkodott előre.
Teljességgel váratlan a nyolcadik hely a bokszutcából indulva
– mondta Alonso a verseny után. – Az elején be voltunk ragadva. Még az autó egyensúlyáról sem tudtunk információt adni, mert egy boly mögött haladtunk."
Alonso 15 kört tett meg a szuperlágy gumikon, majd lágyakra váltott a fennmaradó 55 körre. „A futam második felében minden a kezünkre játszott, a többiek gumija hólyagosodott, így meg tudtuk őket előzni – mondta a spanyol. – Meglepő volt, hogy a magasabb pályahőmérsékletnek köszönhetően problémát okozott a hólyagosodás.
A szuperlágyakon mi is szenvedtünk tőle, a lágyakra ezért megpróbáltunk annyira vigyázni az etap elején, amennyire csak lehet.
De még így is nehéz volt kezelni őket, és befejezni velük a versenyt."
Alonso mögött a Sauber ifjú titánja, Charles Leclerc végzett a 9. helyen. Menet közben a McLarennel is csatába keveredett, de nem tudta feltartóztatni a kétszeres világbajnokot. „Azt hiszem, Fernando lépéshátrányban volt, amikor a lágyakra váltott, és itt mutatkozik meg a tapasztalata. Nagyon okos volt, óvta az abroncsait, a végén pedig nagyon gyors volt, mivel azok jobb állapotban voltak az enyémeknél" – ismerte el Alonso teljesítményét a fiatal monacói.