A McLaren nagy halat fogott a technikai stábjába James Key leigazolásával, amit tegnap jelentettek be, de részleteket nem árultak el, így azt sem, hogy mikor áll munkába náluk. A szakember azonban a hírek szerint csütörtökön még dolgozott előző istállója, a Toro Rosso központjában, ahol formálisan változatlanul számítanak rá, vagyis egyelőre nem küldték kényszerszabadságra, ahogy ilyenkor szokás, nehogy magával vigyen néhány friss műszaki titkot.
Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke arról beszélt, hogy a McLaren valószínűleg "meg fogja keresni őket" Key elengedéséről, de hivatalosan egyelőre nem készülnek változtatatásra.
James-nek továbbra is hosszabb időre érvényes szerződése van a Toro Rossóval.
Ennyit tudok mondani" – jelentette ki az Autosportnak.
"A James-ről szóló történetek természetesen nem segítenek rajtunk, ez egyértelmű. A csapatunk műszaki részlege azonban elég erős, jól átlátjuk, mit kell tennünk – tette hozzá. – Bízom benne, hogy képesek leszünk fejlesztésekre a szezon második felében, és ha azok beválnak, remélhetőleg csökkentünk a hátrányunkon."
Állítólag a pénzügyi részletekben nem egyezett még meg a két csapat és ez hiányzik Key hivatalos átszerződéséhez.
A 46 éves mérnök azzal harcolt ki magának jó hírnevet, hogy kis költségvetésű csapatokat, a Force Indiát, a Saubert és a Toro Rossót vezetett szép eredményekhez; a McLarennél kiderül, mire képes, ha sokkal több erőforrásból gazdálkodhat.
Fernando Alonso örül, hogy ilyen kaliberű szakemberrel gazdagodik a csapat. "Örülünk mindenkinek, aki ilyen tapasztalattal és háttérrel érkezik a McLarenhez, mint James – mondta a Hungaroringen egy sajtóbeszélgetésen, amelyen a GPhírek is részt vett. – Az érkezése azonban késői ahhoz, hogy hatása legyen az idei vagy a jövő évi autóra."
Az Autosport értesülései szerint a Red Bull pilótájának, Daniel Ricciardónak 2019-től régi-új versenymérnöke lesz: az a Mike Lugg váltja Simon Rennie-t, akivel a versenyző 2009-ben együtt dolgozva megnyerte a brit Forma-3-at. Rennie a Red Bull gyárában kaphat új feladatokat, elképzelhető, hogy elege lett a sok utazásból és a nagydíjak nyüzsgéséből.
Lugg eddig a Formula-E-ben versenyző Sam Bird mérnöke volt, és úgy hírlik, még idén elutazik több pályára a Red Bull-lal tapasztalatszerzés céljából.