Noha a Francia Nagydíjon még hevesen ellenkezett, az Osztrák Nagydíj után Eric Boullier lemondott a McLaren versenyigazgatói posztjáról, ezért Zak Brown ügyvezető irányítása alatt átszervezik a csapat menedzsmentjét. Boullier távozása után Fernando Alonso egykori versenymérnöke, Andrea Stella, a korábbi Indy 500-győztes Gil de Ferran és Simon Roberts operatív igazgató kap nagyobb feladatokat.
Brown elbeszélése szerint Stella „lesz a vezéré a pályán, a teljesítményt fogja maximalizálni a versenyhétvégéken. Ő fog tanácskozni a mérnökökkel, Gil de Ferrannal, Paul James [csapatmenedzserrel] és bárkivel, akivel úgy érzi, hogy közösen kell dolgoznia és akiktől információt kell kapnia, hogy döntéseket hozzon.”
„Andrea azért lesz ott, hogy kihozza a legtöbbet a hétvégéből. Gil sportszakmai szempontból maximalizálja a csapat és a pilóták teljesítményét” – tette hozzá. – Néhány hónappal ezelőtt azért vontuk be Gilt, mert úgy gondoltuk, hasznát vehetnénk a sportszakmai tapasztalatának, de akkoriban nem az volt a tervünk, hogy ezt a szerepet neki adjuk.”
Brown úgy vélte, az átalakítás nem befolyásolja majd Fernando Alonso jövőjét a csapatnál.
„Fernando hatalmas érték és már nagy múltja van a McLarennél – idézte őt az Autosport. – Mindenki elismeri, hogy ő a mezőny egyik legjobb pilótája. Óriási tapasztalata van és én is jó munkakapcsolatot ápolok vele. A varázsát a pályán lehet látni, azon kívül viszont talán nem. Értékesek a hozzászólásai és a csapatot érintő véleménye.”
„Már az érkezésem óta tanácskozok vele, mert ő tudja, hogyan fest egy világbajnoki küzdelem és nagyra értékelem a véleményét. Ő is része a folyamatnak, hozzájárul a McLaren előre mozdításához” – tette hozzá az ügyvezető. Alonso korábban azt mondta, a nyári szünet környékén dönti el, hogy mihez kezd a jövőben.
Felmerült az is, hogy Alonso a McLaren esetleges IndyCar-csapatának vezéralakja lesz,
de Joe Saward szakblogger úgy értesült, hogy a McLarennél lefújták a tervet, ami egyébként nem Boullier-től származott. Ettől függetlenül még lehetséges, hogy Alonso a tengerentúlon próbál szerencsét, átigazol a Renault-hoz vagy a sportautó-világbajnokság megnyerésére koncentrál, de ebben akadályba ütközhet, mert a 2019-es Ausztrál Nagydíj az FIA WEC egyik fordulójára eshet.