Elharapózott a különböző gumikeverékek száma az F1-ben, így az elmúlt évek során egyre erőltetettebb neveket találtak ki annak érdekében, hogy meg lehessen különböztetni az abroncsokat. Mindezt annak ellenére, hogy a szabályok szerint minden versenyhétvégére csak háromféle száraz, és kétféle esőgumit szállítanak.
Az idei készlet hiperlágy, ultralágy, szuperlágy, lágy, közepes, kemény és szuperkemény keverékekből áll, ezekhez passzoló színekkel. Ezt már néha a csapatok sem tudják követni, a rádióforgalomban rendszeresen elsődleges, opciós és időmérős gumikról beszélnek az adott hétvégén, jövőre viszont egyszerűsítik a helyzetet.
Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője Belgiumban megerősítette, azt tervezik, hogy 2019-től csak lágy, közepes és kemény gumi lesz az adott versenyhétvégéken, de a keverékek alkalomról alkalomra változhatnak majd. Isola szerint ez átszervezést igényel a gyártás, a logisztika, a gumik kezelése és még a marketing terén is.
Az összes részleggel együttműködve megvizsgáltuk ezt, nehogy valamit rosszul csináljunk. Megerősítem, hogy ez megvalósítható, de persze akadnak teendőink ezzel kapcsolatban.
„A három elnevezés nyilvánvaló, kemény, közepes és lágy, de a három szín még egyeztetés alatt van. A kérés az F1-től és az FIA-tól érkezett, mi pedig megtettük a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy ez már 2019-re megvalósuljon. A következő lépés a színek meghatározása és a hivatalos bejelentés arról, hogy milyen irányba indulunk el.”
Ez valószínűleg csak formaság lesz, mert a 2020-2023 közötti időszakra vonatkozó gumiszállítói tenderben már elvárás a háromféle gumikategória használata, a Pirelli valószínűleg most elébe megy a helyzetnek. Ezzel kapcsolatban részleteket nem árultak el, de meglepő lenne, ha az augusztus 31-én lezáruló pályázaton egyáltalán komoly kihívójuk akadna.