Az elektromos autóversenyzés úttörőjének és zászlóshajójának számító Formula E-ben 2014 őszén rendezték az első versenyt, a széria pedig egyre népszerűbb a nagy autógyárak és korábbi F1-es pilóták körében. Mi sem mutatja ezt jobban, mint az, hogy a következő szezontól a Mercedes is beszáll, a mezőnyben pedig olyan nevek fordultak és fordulnak meg, mint Nick Heidfeld, Sébastien Buemi, Nelson Piquet Jr., Bruno Senna, Jean-Éric Vergne, vagy Felipe Massa. Ki tudja, nem is olyan sokára talán már egy F1-es pilótának sem kell a szomszédba mennie azért, hogy elektromos autót vezethessen.
„Úgy gondolom, tisztelnünk kell azt, amit a Formula E tesz és elér – nyilatkozta Brawn az F1 szurkolóknak szóló online kérdezz-felelekjén. – Azonban ha összehasonlítjuk a Formula E és a Forma-1 nagyságát, nem igazán összevethetők a szurkolók számát, valamint utóbbi vonzerejét tekintve. Ebből a szempontból a Formula E még mindig nagyon fiatal."
Brawn szerint a Formula E versenyei, ezáltal az elektromos hajtás még nem elég látványos, de ha majd az lesz és igény is lesz rá, a Forma-1 is elektromos lehet.
„Öt vagy tíz éven belül, vagy bármikor, amikor igény, szükség, vagy vágy lesz a másfajta erőforrásra a Forma-1-ben, akkor meg fogjuk változtatni azt."
Semmi nem állíthatja meg, hogy a jövőben elektromosak legyenek a Forma-1-es autók, jelenleg azonban nem elég látványosak."
A sportigazgató elismeri a Formula E érdemeit, a sorozatot azonban inkább az utánpótlás-kategóriák szintjére sorolja. „Remek esemény a körítéssel, de maga a futam meglehetősen szelíd egy F1-es futamhoz képest, az autók nem különösebben gyorsak, nincsenek olyan személyiségek sem. Ez egy kisebb, junior kategória."
„Magával az eseménnyel azonban mesés munkát végeznek, utcabállá változtatva azt. A Forma-1 azonban más, ez a motorsport csúcsa, a sebesség, a csapatok és a pilóták minőségét tekintve egyaránt. Ugyanakkor nem látom, hogy örökre ragaszkodnunk kellene a belső égésű motorhoz. Nem hiszem, hogy tíz éve sok ember meg tudta volna jósolni, hogy hol tart ma a világ, ezért azt sem tudom, hogy tíz év múlva hol fog. Mindenestre a Forma-1 a helyes irányt fogja választani."
Alejandro Agag, a Formula E alapítója és vezérigazgatója nem volt elragadtatva Ross Brawn jövendölésétől, és figyelmeztetett, a Forma-1 egyáltalán nem dönthet úgy, hogy elektromossá válik.
„Ross azt mondta, hogy az F1 tíz éven belül elektromos lehet, alapvetően azonban nem lehet az – nyilatkozta Agag az Autosportnak. – A Formula E-nek exkluzív szerződése van az FIA-val 25 szezonra, jelenleg pedig mindössze négynél tartunk."
Ezért a legkorábban 2039-ben lehet elektromos a Forma-1, már ha addig nem újítjuk meg a szerződésünket. Nem látom akadályát, hogy ezt miért ne tennénk meg.
Amennyiben beszélni akarnak velem, az más helyzet, mindig nyitott vagyok a párbeszédre. Enélkül azonban kizárt, hogy teljesen elektromos hajtásra váltsanak 2039 előtt."
Agag a két sorozat egymáshoz viszonyított helyzetéről is más véleménnyel van, szerinte a Formula E-nek nem is az a célja, hogy konkurenciát jelentsen a Forma-1-nek. „Szerintem nagyon különbözőek vagyunk, mindkét sorozatnak megvan a helye, nincs verseny vagy ilyesmi. Nagy csodálója vagyok Ross Brawnnak, de ezúttal szerintem rosszul matekozott."
A vezérigazgató érdekesnek tartja, hogy Brawntól most hangzott el ez a vélemény, miután az FE elképesztően gyorsan fejlődik.
„Van értelme annak, amit mondott, megértem, hogy néhányan az F1-ben az elektromos hajtáson gondolkodnak, miután látták, hogy milyen gyorsan fejlődünk."
Még Bernie Ecclestone is azt mondta pár hónapja, hogy a Forma-1-nek elektromosnak kellene lennie.
Ez azonban a mi engedélyünk nélkül nem lehetséges. Az FIA-n kívül megtehetnék, de akkor nem hívhatnák a sorozatot Forma-1-nek, mert ez az elnevezés az FIA-hoz tartozik."