A Forma-1-es kristálygömb idén nagyjából annyira pontos, mint amennyire Kimi Räikkönen lelkesedik a nyilatkozatokért: alig. Lewis Hamilton eltipor mindenkit a hagyományosan erős pályáin, Montrealban és Silverstone-ban? Sebastian Vettel különösebb erőlködés nélkül sétált el a győzelemmel. A Ferrari móresre tanítja a mezőnyt a nagy leszorítóerőt igénylő Hungaroringen és a legerősebb motort győzelemre váltja Monzában? Hamilton fityiszt mutatott.
Ezzel jól jártak a szurkolók, és egyelőre úgy néz ki, Szingapúrban sem a papírforma fog érvényesülni. Aszerint a Ferrarinak kellett volna uralnia a pénteki napot, egyrészt a jó kigyorsításokat és rengeteg leszorítóerőt kívánó pálya jellege miatt, másrészt mert a Mercedesen máig viseli a 2015-ben itt szerzett sebhelyet, amikor a dominanciájuk előjel nélkül hirtelen megszűnt egy versenyre, és tavaly hiába nyertek, ahhoz jókora adag szerencse kellett.
Idén anélkül is reménykedhetnek az 1. helyben. Hamilton most jobb kedvvel térhet nyugovóra szombat hajnalban, hiszen egy mért körön csupán 11 ezredmásodperccel kapott ki Räikkönentől, és
a hosszú etapokon sem volt nyoma annak, hogy az Ezüstnyilak csak kullognának a Ferrari mögött.
Az alulkormányzottságot kigyomlálták a két tréning között, noha James Allison szerint a féktávokon még javulniuk kell. A pilóták ettől függetlenül nagyon pozitívan nyilatkoztak. "Az autó nagyon sokat fejlődött a magas leszorítóerős konfigurációban, sokkal gyorsabb, még a szezon elejéhez viszonyítva is" – jelentette ki Valtteri Bottas.
A Red Bull sötét ló (vagy inkább bika) volt a hétvége előtt – a vonalvezetés alapvetően kedvez nekik, csakhogy senki sem sejtette, ebből mennyit von le a motorbéli hátrányuk. Az első edzésnap arra utalt, hogy közelebb lehetnek két fő ellenfelükhöz, mint a korábbi versenyeken, de az nem változott, hogy az időmérőn valószínűleg megint nem rúgnak labdába mellettük.
A versenyszimulációkból az alábbi tanulságokat lehet levonni:
Räikkönen több mint 3 másodpercet lassult a legjobb köréhez képest, Hamilton csak alig több mint 2-t.
Az ultralágy keveréken nem áll rendelkezésre összehasonlítás, mert Hamilton megállt egyetlen etapnál, kerékcsere nélkül. Ennek az a magyarázata, hogy az edzés elején elfékezte azt a szett ultralágy abroncsot, amelyiket a tervek szerint feltették volna neki még egyszer.
Küzdöttünk az egyensúllyal a hiperlágy gumikon