Sebastian Vettel és a Ferrari sem olyan Olasz Nagydíjról álmodott, mint amilyen futamot végül a tifosi előtt futott a maranellói istálló. A német az első kanyarban ütközött Lewis Hamiltonnal, majd a 4. helyen végzett, miközben riválisa megnyerte a versenyt. A hétvége után sokan abban látják a vereség okát, hogy míg a Mercedes, ha bevallottan nem is, de a versenyt elemezve egyértelműen Hamilton szolgálatába állította Valtteri Bottast, míg a Ferrari ugyanezt nem tette meg Kimi Räikkönennel. Vettel ennek ellenére nem várja el, hogy a finn őt támogassa.
Már a szombati időmérő edzés után sem volt minden kerek a Ferrari háza táján, Vettel a levezető körében azt mondta a csapatnak, „majd később beszélünk", majd
a futam után a Ziggo Sportnak kijelentette: Neki kellett volna a pole-ból rajtolnia, nem boldog azzal, ahogy a Ferrari kezelte a helyzetet az időmérőn.
A vasárnapi futam rajtja után Räikkönen agresszívan védte az első helyet csapattársával szemben, ezért Hamilton be tudott bújni Vettel mellé, aminek a vége ütközés lett. A német pilóta is beismerte, a csapatnál nem beszélték meg előre, miként viszonyulnak egymáshoz a rajtnál.
„Azt hiszem, elég idősek vagyunk már ehhez, nem kell előre megbeszélnünk a rajtot" – mondta Vettel.
Én a munkámat végzem, fel vagyok készülve arra, hogy mindenki ellen versenyezzek.
Megpróbáltam kihasználni az esélyemet az első kanyarban, kicsit a második sikánban is, de nem jött össze. Ezután kissé szerencsétlenül alakultak a dolgok."
Akárcsak a Ferrari csapatfőnöke, Vettel is egyértelművé tette, a Ferrarinál nincs csapatutasítás.
„Mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy milyen megközelítést alkalmaz. Számunkra ez meglehetősen világos és egyértelmű" – mondta Vettel.
A Ferrari sajtóbeszélgetésén összegyűlt újságírók ezután sem hagyták annyiban, azt kérdezték Vetteltől, érez-e bármilyen hátrányt amiatt, hogy neki a csapattársával is kell harcolnia, míg Hamiltonnak nem. „Nem tudom. Nyilván értem, mire akarnak kilyukadni ezekkel a kérdésekkel – mondta a Ferrari négyszeres világbajnoka. – Számomra azonban ez az egész eléggé tiszta:
Boldogan küzdök három autóval, valójában boldogan küzdök 19 autóval is.
Azt gondolom, soha nem álltam hozzá másképp. Ez rendben van, nem várok el mást."
Martin Brundle, a Sky Sports szakértőjeként dolgozó korábbi F1-es pilóta azon a véleményen van, hogy a Ferrari már szombaton hibázott azzal, hogy hagyta Kimi Räikkönennek elhappolni a pole pozíciót Vettel elől.
„A Ferrari a valóságban már szombaton eldobta a győzelmet. Olyan könnyedén pole-hoz segíthették volna Vettelt, felhasználva a Räikkönen autója által létrehozott szélárnyékot, majd formációs repülésben eljöhettek volna az első körben."
Brundle azt is ironikusnak tartja, hogy a Ferrari történelmét ismerve pont ők szenvednek vereséget egy riválisuktól azért, mert nem alkalmaznak csapatutasítást.
„A Mercedes már Németországban nyilvánvalóvá tette, hogy a csapatjátékot játssza, amikor arra utasította Valtteri Bottast, hogy ne támadja Lewist a győzelemért. Ismerve a múltjukat az efféle taktikák terén, a Ferrari ironikus módon nem reagált."