A Force India vevőjelöltje lett a Haas első főszponzora

Forma-1, Haas F1
Haas F1's Danish driver Kevin Magnussen steers his car during the third free practice session ahead of the Formula One Hungarian Grand Prix at the Hungaroring circuit in Mogyorod near Budapest, Hungary, on July 28, 2018. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
A Rich Energy nem tudta megvárásolni a Force Indiát, de így is sikerült bejutnia a Forma-1-be, hogy 2019-től kezdve a Haas névadó szponzora legyen.

Jövőre már nem a Red Bull lesz az egyetlen csapat a Forma-1-ben, amelynek a nevében egy energiaital-gyártó szerepel, a korábban a Force India megvásárlására hajtó Rich Energy ugyanis szponzori szerződést kötött a Haasszal, aminek köszönhetően a csapat neve 2019-től Rich Energy Haas F1 Team-re változik. Nem ez lesz azonban az egyedüli jelentős eltérés az idei évhez képest.

Jövőre más színű lesz Magnussen és Grosjean munkeszköze Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A Rich Energyről először akkor lehetett hallani Forma-1-es vonatkozásban, amikor a brit energiaital-gyártó cég bejelentkezett a Force India megvásárlására. Azóta már tudjuk, hogy az adásvétel nem jött össze, a silverstone-i csapat a Lawrence Stroll vezette konzorcium tulajdonába került, a Rich Energynek így más megoldás után kellett néznie az F1-be jutáshoz.

William Storey, a cég ügyvezetője ott volt Austinban az USA Nagydíjon, és több csapattal is egyeztetett, míg végül a Haasszal állapodott meg.

A 2016-óta a száguldó cirkuszban szereplő istálló történetének a Rich Energy az első névadó szponzora.

„Ez egy újabb mérföldkő a csapat fejlődésében, üdvözöljük az elkötelezettségüket a szervezetünk iránt" – mondta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke.

Legutóbb 2015-ben volt fekete-arany autó a mezőnyben, véletlen egybeesés, hogy Grosjean azt is vezette Forrás: AFP

A Rich Energy nem számít túl ismertnek az energiaital-piacon, a Haas szponzorálásával ennek a helyzetnek a megváltoztatása a célja. William Storey elmondta, hogy felfogásuk hasonló az amerikai csapatéval, amely a Ferrarival közös együttműködéssel új megközelítést hozott a Forma-1-be. Storey szeretné, ha az együttműködéssel párhuzamosan elinduló globális marketingkampány világszerte ismertté tenné a Rich Energy-t.

A bejelentéssel együtt a felek azt is nyilvánosságra hozták, hogy 2019-től az autók festése is megváltozik, a kezdetek óta használt vörös, fekete, szürke kombináció helyett a Rich Energy színeinek megfelelően fekete és arany lesz.

Ez a színkombináció egyszer már sikeres volt az F1-ben, a Lotus használta a 70-es és 80-as években, szintén a főszponzornak köszönhetően, majd a név visszatérésével a ma már gyári Renault-ként ismert csapat vette újra elő ezt a két színt, és használta 2011-től 2015-ig.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!