Jövőre már nem a Red Bull lesz az egyetlen csapat a Forma-1-ben, amelynek a nevében egy energiaital-gyártó szerepel, a korábban a Force India megvásárlására hajtó Rich Energy ugyanis szponzori szerződést kötött a Haasszal, aminek köszönhetően a csapat neve 2019-től Rich Energy Haas F1 Team-re változik. Nem ez lesz azonban az egyedüli jelentős eltérés az idei évhez képest.
A Rich Energyről először akkor lehetett hallani Forma-1-es vonatkozásban, amikor a brit energiaital-gyártó cég bejelentkezett a Force India megvásárlására. Azóta már tudjuk, hogy az adásvétel nem jött össze, a silverstone-i csapat a Lawrence Stroll vezette konzorcium tulajdonába került, a Rich Energynek így más megoldás után kellett néznie az F1-be jutáshoz.
William Storey, a cég ügyvezetője ott volt Austinban az USA Nagydíjon, és több csapattal is egyeztetett, míg végül a Haasszal állapodott meg.
A 2016-óta a száguldó cirkuszban szereplő istálló történetének a Rich Energy az első névadó szponzora.
„Ez egy újabb mérföldkő a csapat fejlődésében, üdvözöljük az elkötelezettségüket a szervezetünk iránt" – mondta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke.
A Rich Energy nem számít túl ismertnek az energiaital-piacon, a Haas szponzorálásával ennek a helyzetnek a megváltoztatása a célja. William Storey elmondta, hogy felfogásuk hasonló az amerikai csapatéval, amely a Ferrarival közös együttműködéssel új megközelítést hozott a Forma-1-be. Storey szeretné, ha az együttműködéssel párhuzamosan elinduló globális marketingkampány világszerte ismertté tenné a Rich Energy-t.
A bejelentéssel együtt a felek azt is nyilvánosságra hozták, hogy 2019-től az autók festése is megváltozik, a kezdetek óta használt vörös, fekete, szürke kombináció helyett a Rich Energy színeinek megfelelően fekete és arany lesz.
Ez a színkombináció egyszer már sikeres volt az F1-ben, a Lotus használta a 70-es és 80-as években, szintén a főszponzornak köszönhetően, majd a név visszatérésével a ma már gyári Renault-ként ismert csapat vette újra elő ezt a két színt, és használta 2011-től 2015-ig.