Bottas helyében Räikkönen inna egy sört

Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
5652159 30.09.2018 Ferrari Formula One pilot Kimi Raikkonen, of Finland, steers his car during the Formula One 2018 VTB Russian Grand Prix at the Sochi autodrom in Black Sea resort of Sochi, Russia, September 30, 2018. Vladimir Astapkovich / Sputnik
Vágólapra másolva!
Különös, Kimi Räikkönent ismerve azonban egyáltalán nem szokatlan tanáccsal látta el 2007 világbajnoka mercedeses honfitársát, aki szerinte Hamilton elengedése után sörrel motiválhatná magát a Japán Nagydíjra.

Kimi Räikkönen hozta a formáját, legalábbis ami a nyilatkozatokat illeti. A Ferrari finn világbajnoka az Orosz Nagydíj hétvégéjén talán a szokottnál is szűkszavúbban bánt az újságírókkal, a futam után pedig újabb aranyköpést eresztett el, amikor a Mercedes csapatutasításáról kérdezték. A 2007-es világbajnok ezen kívül elmondta, szerinte a címvédő istálló talált valamit, de reméli, a következő versenyre változhat a helyzet.

A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Max Verstappen
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Valtteri Bottas
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, légiparádé
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Kevin Magnussen
A Forma-1-es Orosz Nagydíj
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, rajt
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Marcus Ericsson, Sauber, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Orosz Nagydíj
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Vlagyimir Putyin
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel

Räikkönen versenye nagyon eseménytelen volt, a futam nagy részében a negyedik helyen autózott senkitől sem zavartatva. „Túl későn álltunk ki a boxba, onnan már nem tudtunk felzárkózni. Ezen kívül nem történt sok minden, mindenki tudja, milyen nehéz előzni Szocsiban.”

A finn pilóta megkongatta a vészharangot a hátralevő öt futamra nézve,

szerinte ugyanis annak ellenére nem tudták megelőzni a Mercedeseket, hogy Lewis Hamilton és Valtteri Bottas látványosan spórolt az autójával.

„Az autót jó érzés volt vezetni, különösen a kerékcsere után, de összességében túl lassúak voltunk. Nem volt semmi gond az autóval, egyszerűen csak nem volt meg a tempója, egy kicsit mindenhol gyorsulnunk kell. Seb és én is olyan gyorsan vezettünk, amennyire csak tudtunk, de mindenki láthatta, hogy ez nem volt elég. Mellékesen, a Mercedes mindent kihozott az autójából? Én nem hiszem, annyira vezettek gyorsan, amennyire kellett nekik."

A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Max Verstappen
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Valtteri Bottas
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, légiparádé
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Kevin Magnussen
A Forma-1-es Orosz Nagydíj
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, rajt
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Marcus Ericsson, Sauber, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Orosz Nagydíj
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Vlagyimir Putyin
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel

Räikkönen szavait Valtteri Bottas futam utáni nyilatkozata is alátámasztja,

a Mercedes finn pilótája hiába futotta meg a leggyorsabb kört a második helyen autózva, elmondása szerint sokkal gyorsabban is mehetett volna.

„Még a leggyorsabb kör megfutásakor is kímélő üzemmódban volt a motor, őszintén mondom úgy éreztem, hogy csak cirkálok a verseny végén. A teljes második etapban sokkal gyorsabban mehettem volna Lewis mögött."

Räikkönennek nem ismeretlen a szituáció, amelyben egy adott csapat egyik pilótájának a másikat kell segítenie, ő is többször került hasonló helyzetbe a Ferrarinál. Emiatt is tehették fel neki a kérdést, a versenyen a győzelmet Hamiltonnak átengedő Bottas helyében hogyan motiválná magát a soron következő Japán Nagydíjra. Räikkönen nem is adhatott volna magához jobban illő választ:

– mondta, valamint flegma stílusában hozzátette, ez van. – Ez nem ideális, de az életben így mennek a dolgok, az ember nem tehet sokat ellene."

A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Max Verstappen
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Valtteri Bottas
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, légiparádé
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Kevin Magnussen
A Forma-1-es Orosz Nagydíj
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, rajt
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Marcus Ericsson, Sauber, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Orosz Nagydíj
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Vlagyimir Putyin
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Orosz Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel

Már a versenyen is akadt egy beszólása a Ferrari finnjének, amelyen jót derülhettek a nézők. A kerékcserék előtt csapata arra kérte Räikkönent, hogy az ellenkezőjét tegye annak, amit a 2. helyen haladó Hamilton csinál, magyarán ha a Mercedes kimegy a boxba, ő maradjon a pályán, vagy fordítva.

Erre Räikkönen csak annyit mondott, hogy de hát nem is látja Hamiltont, olyan messze van előtte.

A 2007-es világbajnok egyébként nem volt jó kedvében egész hétvégén, az időmérő után ezt a választ adta arra a kérdésre, hogy mitől került ekkora előnybe a Mercedes a Ferrarihoz képest. „Gyorsabbak, ennyire egyszerű.

Akárhogy is, jelenleg náluk van az előny."

A futam után azt mondta, szerinte talált valamit a Mercedes, amitől ismét az övék lett a leggyorsabb autó.

„Az utóbbi futamokon visszaestünk. Nem tudom, hogy mit csináltak az autójukkal, de remélhetőleg a következő versenyen változni fog a helyzet. Remélhetőleg az egy másik történet lesz, mint pár futammal ezelőtt. Szerintem a Mercedes talált valamit."

A Mercedes rájött, hogy mivel tudná visszaelőzni a Ferrarit Forrás: AFP/Alexander Nemenov

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint azonban nem erről van szó, csupán sikerült jobban megérteniük az autójuk és a gumik viselkedését. „A legtöbbet Spában tanultuk, ahol elvesztettük a versenyt és tudtuk, hogy miért. Nagyon szenvedtünk a La Source hajtűben és az utolsó sikánban, ez pedig kapaszkodót adott ahhoz, hogy hol kell keresgélnünk a lemaradás okát – mondta Wolff. – Szingapúrban kipróbáltuk, hogy jó helyen kutakodunk-e, és igazunk lett, ezért sikerült összességében jobban megértenünk az autót. Ezzel együtt az új motort is sikerült jobban megértenünk, ezek a dolgok pedig összeadódtak.

Wolff ezzel együtt úgy véli, hogy a Ferrari továbbra is előnyben van a motorerő terén. „Úgy véljük hogy az erő terén a Ferrarinak továbbra is van egy kis előnye, ezt láttuk az időmérőn."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!