Vágólapra másolva!
Bernie Ecclestone idején az amerikaiak formulaautós csúcskategóriája nem versenyezhetett F1-es pályákon, de jövőre ismét lesz közös helyszín a két versenynaptárban.

Egy héttel az F1-es USA Nagydíj után az austini Circuit of the Americas (COTA) aszfaltcsíkján tesztelt az IndyCar mezőnye. Ez már önmagában különleges alkalom, hiszen ritka, hogy a két sorozat osztozik a helyszíneken, ráadásul nem is egyszeri alkalomról van szó, hiszen a COTA jövőre az IndyCar egyik fordulóját is megrendezheti.

Ez Bernie Ecclestone regnálása alatt elképzelhetetlen volt, a 88 esztendős korábbi ügyvezető kínosan ügyelt arra, hogy a Forma-1-nek semmilyen hasonló jellegű konkurenciája ne lehessen egy adott helyszínen. Részben ennek is köszönhető a ’80-as évek végén nagyon sikeres, C-csoportos sportautó világbajnokság (WSC) tönkrement.

Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Felül Michael Schumacher az 1991-es Belga Nagydíjon a Jordanben, alul Alonso az IndyCar-teszte. Kísérteties a hasonlóság
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban
Fernando Alonso IndyCar-tesztje az Andretti Autosport színeiben, a Barber Motorsports Parkban

A Liberty Media hatalomátvétele e téren is változást hozott, az F1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa nem akadályozta meg, hogy a COTA az F1 mellett az IndyCart is fogadja. Az amerikai mezőny első tesztjén kiderült, mire képes az IndyCar mezőnye egy igazi F1-es pályán, ahol a versenyzők szó szerint néhány nappal ezelőtt küzdöttek egymással.

Első próbálkozásra az egykori F1-es pilóta, Alex Rossi bő 15 másodperccel lassabb volt az idei F1-es pole köridőnél.

Hozzá kell azonban tenni, hogy az IndyCar-mezőny három csapata egyelőre egy nem hivatalos gumiteszten vett részt egy számukra lényegében ismeretlen pályán, ráadásul az IndyCar a jelenlegi formájában teljesen más filozófiát követ, hiszen a karosszériák lényegében egységesek, és motorszállítóból is csak kettő van.

A korábbi Indy 500-győztes Rossi nem hivatalos legjobb köre 1:47.8 volt, míg Lewis Hamilton az USA Nagydíj időmérőjén, feltehetőleg csúcsra járatott beállításokkal, és kevés üzemanyaggal 1:32.237-et ért el. Rossi ettől függetlenül az Autosportnak azt mondta, az IndyCar remekül működik a COTA aszfaltján.

Alonso valószínűleg nem, de Ericsson átnyergel

A McLaren pont az USA Nagydíjon jelentette be, hogy jövőre biztosan nem indítanak csapatot az IndyCarban, így valószínűleg Fernando Alonso is maximum az Indy 500-on áll rajthoz. F1-es ellenfele, Marcus Ericsson viszont bejelentette, hogy James Hinchcliffe csapattársaként az egész 2019-es szezont a Schmidt Peterson Motorsports színeiben, Honda motorral teljesíti majd.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!