AUSTIN, TX - OCTOBER 20: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer on track during final practice for the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 20, 2018 in Austin, United States. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Ugyanolyan íven fordult a célegyenesre, mint évek óta, szombaton mégis megsérült az autója a hurkákon. Ricciardónak már az időmérő előtt szóltak, hogy ő ne vezessen ilyen agresszívan.
Max Verstappennek rendre nincs szerencséje a pálya kiszélesítésével Austinban: tavaly a sportfelügyelőktől, idén pedig az élettől kapott pofont, amikor a Q1 végén megrongálta a futóművét a sárga hurkákon, melyekkel a versenyzők kedvét próbálják elvenni a pálya kiszélesítésétől. A holland az egyik kanyar kijáratánál ütötte meg úgy a jobb hátsó kerekét rajtuk, hogy utána már nem vezethetett.
"Ez különös, mert mindig így vettük a kanyart, szélesre véve, hogy gyorsabbak legyünk. Mindenki átment a hurkán, de csak a mi autónk sérült meg, ez fura" – jelentette ki.
Az elmúlt két évben mindig így vezettem, és korábban ma is minden rendben ment,
tehát váratlanul ért [a sérülés]."
Verstappen a 13. helyről rajtolhat el,
ha a váltója épségben maradt az ütéstől és nem kell kicserélni, az ugyanis büntetéssel járna.
A Red Bull óvatosságból úgy döntött, kicseréli az egységet, így a holland a 18. helyről indul. Úgy érzi, nem reménytelen a helyzete, bár szombaton nem számított rá, hogy megszorongathatja a Ferrarit és a Mercedest.
"Nem gondoltuk, hogy lesz esélyünk ellenük az időmérőn. Úgy vélem, a versenyen jó lesz az autónk – mondta. – Reméljük, gyorsan átvágok a középmezőnyön és harcolhatok egy jót az élbollyal, mint tavaly."
Csapattársa, Daniel Ricciardo az 5. helyet szerezte meg az időmérőn, de a német büntetése miatt Sebastian Vettel elé került a rajtrácson. "Ha pozíciókat nyerek a rajtnál, megzavarhatom a Ferrari és a Mercedes tempóját és talán lesz esélyem a dobogóra. A pálya harmadik szektorában erősnek tűnünk, a másik kettőben szenvedünk kicsit" – mondta az ausztrál.
Elárulta, hogy neki már az időmérő, vagyis a Verstappent ért kár előtt javasolták, hogy ne használja a hurkákat, amivel amúgy egy picit gyorsabb lehetne a nagyobb lendületnek köszönhetően.
"Az időmérő előtt megnéztem az adatokat, hogy mennyire terhelik az autót, és
a mérnököm is azt tanácsolta, hogy ne használjam őket, ezért nem is tettem
– nyilatkozta. – Emlékszem, tavaly átmentem az egyik hurkán az utolsó időmérős körömben az utolsó kanyarnál, és ettől megsérült a kormánymű."
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!