VETTEL Sebastian (ger), Scuderia Ferrari SF71H, portrait during the 2018 Formula One World Championship, Mexico Grand Prix from october 25 to 28 in Mexico - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A Ferrari versenyzője úgy gondolja, hogy nem próbálkozott lehetetlen manőverekkel, mégis elismeri, hogy jobban át kell gondolnia a támadásokat.
A szeptemberi Olasz Nagydíj óta Sebastian Vettel háromszor is megpördült előzési manőverek közben, és rengeteg pozíciót vesztett a félresikerült támadások miatt. Ezek közös jellemzője, hogy Vettel mindhárom esetben belülről támadta az ellenfelét, Monzában Lewis Hamiltont, Szuzukában Max Verstappent, Austinban pedig Daniel Ricciardót.
Azt egyelőre Vettel sem tudja pontosan, hogy mi a megpördülések oka, így a Mexikói Nagydíj előtt jobb híján csak találgatott, hogy mit kellene másként csinálnia ezek elkerüléséhez. Ez az ő szempontjából fontos lenne, mert még a mezőny többi részéhez képest gyors Ferrarival sem tud dobogós helyekre érni egy ilyen baleset után.
Galéria: Előkészületek az F1-es Mexikói Nagydíjra - Galéria
1/29
RUSSELL George (gbr), Williams F1 Mercedes FW41, portrait during the 2018 Formula One World Championship, Mexico Grand Prix from october 25 to 28 in Mexico - Photo Florent Gooden / DPPI
„Nem tudom. Ha közelebb ér az ember egy másik autóhoz, elveszít némi leszorítóerőt, és a megpördüléseim eléggé furcsák voltak, mert nem sokat tehettem volna másként. Nem az volt, hogy túl gyorsan mentem vagy önállóan is megpördültem volna, egyáltalán nem. Gyanítom, hogy valamilyen légüres tér vagy valami más van az autók mellett abban a pozícióban.”
Nyilvánvaló, hogy egyik esetben sem voltam tisztán előrébb, a legjobb esetben is csak fej-fej mellett, úgyhogy talán legközelebb kívülről kellene próbálkoznom.
Lewis Hamilton a Japán Nagydíj után arra kérte a médiát, hogy mutasson több tiszteletet Vettel irányába, és ne kritizálja annyit,
a német pilóta Mexikóban azonban egyetértett a sajtóval, és beismerte, teljesen jogosak a kritikus hangok vele szemben.
„Szerintem jogos [a kritika], mert megpördültem. Amikor valaki megpördül, akkor nyilvánvalóan valami nem működött jól, úgyhogy szerintem jogos.”
Galéria: Előkészületek az F1-es Mexikói Nagydíjra - Galéria
1/29
RUSSELL George (gbr), Williams F1 Mercedes FW41, portrait during the 2018 Formula One World Championship, Mexico Grand Prix from october 25 to 28 in Mexico - Photo Florent Gooden / DPPI
Azt viszont tagadta, hogy a hibáit őrültségeknek, azaz olyan manővereknek köszönheti, amelyek eleve bukásra voltak ítélve. „Nyilván az autóból minden másképp néz ki. Utána az ember megnézheti 13 különböző kameraállásból, lassítva és a többi, ekkorra pedig már vélhetően a legutolsó embernek is van róla véleménye a paddockban.”
Alapvetően azonban az a legfontosabb, hogy nem próbálkoztam semmi hülyeséggel. Nem voltam keményfejű, olyat erőltetve, ami sohasem működne.
Nyilvánvaló, hogy [a megpördülések] néhány alkalommal már előfordultak, és ez túl sok. A jövőben is rá fogok hajtani a résekre, de ott fog motoszkálni a fejemben, hogy az autót a helyes irányban tartsam.”
Ricciardo is megvédte Vettelt
A német pilóta legutóbbi megpördülése az USA Nagydíj első körében a Daniel Ricciardo elleni csata során történt. Vettel megelőzte a Red Bullt, majd rontott, így az ausztrál kívülről visszajött mellé. Együtt fordultak el a soron következő jobbosban, a Ferrari pedig, anélkül, hogy hozzáért volna a Red Bullhoz, megpördült. Ricciardo utólag is megnézte az esetet, és nem tudott semmit kiemelni, amit Vettel rosszul csinált volna.
„[A többszöri megpördülések] miatt tudat alatt egy kicsit talán rosszul mérte fel a helyzetet. Amikor az ember tízszer egymás után nem tud elkapni egy labdát, tizenegyedikre már arra gondol, hogy »rendben, többet ne ejtsd el, ne ejtsd el«. Ez is hasonló lehet.
Hogy őszinte legyek, megnéztem Seb fedélzeti kamerás felvételét, és semmit nem láttam. Nem hiszem, hogy forrófejűen ment bele a kanyarba,
nem tűnt úgy, mint aki hezitál. Ebből a szempontból meg kell védenem, mert nem láttam semmi oda nem illőt, az autó egyszerűen kicsúszott alóla. Az előbbi lehet rá a magyarázat, de nem szeretném megmondani, hogy miként vezessen.”