MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 27: Kimi Raikkonen of Finland driving the (7) Scuderia Ferrari SF71H on track during final practice for the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 27, 2018 in Mexico City, Mexico. Charles Coates/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Könnyen lehet, hogy 2020-tól a koreai Hankook lép a Pirelli helyébe az F1 kizárólagos gumiszállítójaként, a Ferrarinál azonban ha tehetnék, az olasz cég maradása mellett döntenének.
A Pirelli immár nyolcadik éve az F1 kizárólagos gumiszállítója, ez a helyzet azonban 2020-ban megváltozhat, amennyiben ugyanis a Hankook jobb ajánlatot tesz le a Forma-1 tulajdonosai elé, leválthatja az olasz céget. Kijelenthető, hogy a Ferrarinál nem örülnének ennek, Maurizio Arrivabene csapatfőnök helytelennek nevezte, ha a mostanáig a Pirellivel megszerzett tapasztalatokat csak úgy kihajítanák az ablakon. Eközben a gumigyártó azon van, hogy mindenkinek a kedvében járjon.
A Pirelli 2011-ben érkezett meg a sportágba, az eltelt évek alatt pedig többször került a kritikák kereszttüzébe. Hol amiatt támadták, hogy túlságosan törékeny abroncsokat gyárt, amelyekkel megbízhatósági versennyé silányultak a futamok, máskor pedig azért kapott hideget-meleget, hogy strapabíró abroncsai unalmassá teszik a taktikát. A Ferrarival is voltak nézeteltérései a gumigyártónak, az idén emlékezetes módon szólalkozott össze a két fél a vörösök autóira kedvezőtlenül ható vékonyabb futófelületű gumik miatt,
Maurizio Arrivabene ennek ellenére nem örülne annak, ha mennie kéne a Pirellinek.
Márpedig ha a Liberty Media a Hankook ajánlatát találja kedvezőbbnek, akkor 2020-tól a koreai cég lép a Pirelli helyébe. „Már egy ideje együtt dolgozunk a Pirellivel, voltak pozitív időszakok és nehéz pillanatok is, de évről évre olyan gumikkal álltak elő, amelyek pozitív irányba fejlődtek – mondta Arrivabene. – Mindent kidobni az ablakon számomra helytelennek tűnik, ugyanakkor nem mi hozzuk a döntéseket."
Azt Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója is elismeri, hogy a Pirellinek nincs könnyű dolga, mert egyrészt izgalmas versenyekre alkalmas gumikat kell gyártania, ami a gyorsan kopó abroncsokkal valósítható meg, másrészt viszont a versenyzők elvárják, hogy ne kelljem sétakocsikázniuk és mindent kihozhassanak az autójukból.
A Pirellit kritizáló hangok legutóbb a Mexikói Nagydíj után erősödtek fel, amelyen Nico Hülkenberg lassúsági világbajnokságnak titulálta az F1-et, míg Kevin Magnussen méltatlannak nevezte a gumikat a sportághoz.
Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója a kritikákat hallva pedig megkérdőjelezte, hogy valóban a gumik tartósságának csökkentésével kellene-e növelniük az izgalmakat,
ahogyan arra az F1, a csapatok és a versenyzők is kérték őket korábban.
„Le kell ülnünk egy asztalhoz, meg kell beszélnünk és meg kell értenünk, hogy melyik a legjobb út.
Jelenleg azt látjuk, hogy minél lágyabb gumikat hozunk, a csapatok annál jobban visszafogják a tempót úgyhogy valószínűleg nem ez a helyes irány
– mondta Isola. – Ez nem probléma, mindössze változtatnunk kell egy kicsit, hogy elérjük a céljainkat. Ez minden, abszolút korrekt dolog ebbe a pilótákat is belevonni."