Fernando Alonso és a nyolcas rajtszámú Toyota legénysége zsinórban másodszor kapott ki a sportautó-világbajnokságon (WEC), miután Fudzsi után Sanghajban is megelőzte a japánok másik autója. Alonsóék a második helyől kezdték a versenyt, de a hetes autó hibáját kihasználva az élre álltak, egy biztonsági autós fázis során megejtett kerékcsere azonban kifogott rajtuk. A Toyota csapatfőnöke utólag elismerte, hogy a nyolcas autó a csapat hibájából bukta el a győzelmet.
A sanghaji hatórás viadalt nagy mértékben nehezítette a helyszínen uralkodó ítéletidő, a versenyt többször félbe kellett szakítani, a nagy részét pedig a Safety Car mögött körözve töltötte a mezőny. Amikor teljes sebességre kapcsolhattak, Alonsóék diktálták a tempót, a spanyol 20 másodperces előnyt autózott ki a testvérautóval szemben, a biztonsági autó azonban mindent tönkretett. A hetes kocsi egy körrel előbb állt ki, abban a körben azonban a bokszutcán vezette át a mezőnyt a Safety Car, a következőben, amelyben a nyolcas autó érkezett, viszont már nem, így
Alonsónak a bokszutca végi piros jelzés miatt meg kellett várnia, amíg elhalad a mezőny.
„A nyolcas autó volt előrébb, a hetesnek pedig ki kellett állnia a bokszba, mert kevés volt az üzemanyaga, nem tudott tovább kint maradni, ezzel azonban előnybe került a nyolcassal szemben.
Utólag megvizsgálva az esetet, ez hiba volt, de azért tartottuk kint a nyolcast, mert ha piros zászlóval félbeszakították volna a versenyt, akkor egyetlen Toyota sem lett volna elöl
– nyilatkozta Rob Leupen, a Toyota Gazoo Racing igazgatója. – Nem akartuk előnybe juttatni egyik autót sem, de abban a pillanatban döntést kellett hoznunk. A csapat érdekében hoztuk meg ezt a döntést, azért, hogy legalább egy Toyota az élen maradjon."
A leintés után Mike Conway, a nyolcas számú autó egyik pilótája is elismerte, hogy szerencséjük volt, a körülmények összjátéka azonban máskor is babrált már ki versenyzőkkel, így ezt a játék részének tartja.
Bemákoltuk a győzelmet, mert a kiállásunk utáni körben a Safety Car nem a bokszon hajtott keresztül, ezért a piros lámpa feltartotta [a nyolcas autót]
– mondta Conway. – Mindhárman nagyon jól vezettek a teljes futamon. Ma szerencsénk volt, de néha így alakulnak a dolgok a hosszú távú versenyzésben. Voltak olyan versenyek, amelyeken mi maradtunk le balszerencsével a győzelemről."
Alonso nem volt mérges, diplomatikusan nyugtázta, hogy nem sikerült nyerniük.
Aggodalomra pedig már csak azért sincs oka, mert a pontversenyben továbbra is ők állnak az élen. „Kemény futam volt az időjárási körülmények, a pályán álló víz mennyisége és a biztonsági autós fázisok miatt – mondta a spanyol. – Az esős versenyek mindig nagyon stresszesek a látási viszonyok miatt is. Jó és gyors autónk volt, kihoztuk belőle a legtöbbet, versenyképesek voltunk és harcolhattunk a győzelemért. Ez végül nem jött össze, de legközelebb újra megpróbáljuk."