Ritka pechsorozat sújtja Daniel Ricciardót, aki a Monacói Nagydíj megnyerése óta nem tudott dobogóra állni, sőt, célba is alig ért, mert az edzéseken és a futamokon folyamatosan műszaki hibákkal küszködik. Ricciardo augusztusban közölte, hogy átigazol a Renault-hoz, azóta már ott tart, hogy az autóját elátkozottnak tartja.
Ricciardo a Mexikói Nagydíjra megszerezte a pole pozíciót és a 2. helyre is esélyes volt, amíg az autója bírta. Utána csalódottan azt mondta, inkább odaadja az autóját utódjának, Pierre Gasly-nak, de később lenyugodott, és vállalta az indulást az utolsó két futamon. Már a mexikói forduló előtt beszélt arról, hogyan kezeli az ilyen nehéz időszakokat.
„Nem hiszem, hogy ez azért lenne, mert az egyik szerelőm valamit nem csinál jól, ez egyszerűen mechanikai együttállás, ami miatt néha nem kedvelem ezt a sportágat – idézte a Racefans. – Már fiatal korom óta ismerem ezt az érzést. Amikor 9 éves voltam, és kezdtem gokartokkal versenyezni, az egyik hétvégén egyszerűen nem akart menni. Nem volt jó a gyújtás, kicseréltünk rajta mindent.”
Akármit csináltunk vele, semmi sem működött. A következő hétvégén gyakorló nap volt, hozzá se nyúltunk a gokarthoz, csak bedobtuk a kisbuszba, aztán a pályán semmi baja sem volt.”
„Attól a naptól fogva tudtam, hogy a motorral hajtott járművek, furák. Azt mondom, hogy furák, mert sokkal több szót is használhatnék. Nagyon furák és makrancosak. Ennyi az egész, néha egyszerűen nem működnek, és erre nincsen magyarázat.”
Ricciardo elődje, Mark Webber attól tart, hogy a mindig mosolygós honfitársa a kálvária miatt elvesztheti a lelkesedését a Forma-1 iránt. Webber jól ismeri ezt a helyzetet, a Red Bullnál évekig Sebastian Vettel árnyékában maradt. Webber szerint „eléggé nyilvánvaló, hogy [Ricciardo] alig várja a szezon végét, ami egy kissé aggasztó.” Kijelentette:
Nem akarom, hogy elveszítse a sportág iránti rajongását. Ez teszteli az ember vérmérsékletét. Fejben megkérdőjelezi ennek a sportértékét. Ilyenkor nincsenek sokan, akik az ember vállára teszik a kezüket”
– nyilatkozta a The West Australian című lapnak. – Fel kell szívnia magát, és menni tovább, ha jövőre vissza akar vágni a Renault-val. Már megágyazott magának a Renault-nál, ami szerintem fura döntés, de ő ezt akarja tenni, mert környezetváltozásra van szüksége. Ez [a mostani helyzet] tényleg próbára teszi, hogy mennyire élvezi a sportágat.”