Aligha érhetett bárkit meglepetésként, a vietnámi kormány ugyanis már korábban kijelentette a megállapodás megszületését, azonban csak most vált hivatalossá, hogy a 2020-as szezonban a Vietnámi Nagydíj is az F1-es versenynaptár része lesz. A hivatalos bejelentéssel együtt azt is megtudhattuk, hogy a futamot Hanoi belvárosában, 5565 méter hosszú utcai pályán rendezik.
A bejelentés után Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója csatlakozik Hanoi városvezetéséhez és a verseny promóteréhez, hogy a Hanoi Citadellán méltó módon megünnepeljék az ország első Forma-1-es futamát, amely az első teljesen új versenyhelyszín lesz a Liberty Media hatalomátvétele óta.
Örömmel jelentjük be, hogy Vietnám Forma-1-es futamot fog rendezni. Mióta 2017-ben kapcsolatba kerültünk a sportággal, arról beszéltünk, hogy új helyszíneket vonunk be az F1 népszerűbbé tételéért
– mondta Chase Carey. – Vietnám ezen ambíciónk valósággá válása. Izgatottak vagyunk, hogy itt lehetünk Hanoiban, a világ jelenleg egyik legizgalmasabb városában, amelynek gazdag történelme van, és hihetetlen jövő előtt áll.
„Ez a tökéletes helyszín a Grand Prix-versenyzésnek, arra számítok, hogy ez a futam a naptár fénypontja lesz” – mondta Carey.
Az F1 elnök-vezérigazgatója a pályáról is szót ejtett, amely reményei szerint nemcsak a pilóták tudását teszi próbára, hanem izgalmas futamokra is lehetőséget ad.
Nguyen Viet Quang, a promóter Vingroup alelnöke és vezérigazgatója kiemelte, hogy az izgalmas futam mellett a vietnámi emberek életének jobbá tétele is szerepet játszik az F1-es verseny tető alá hozásában.
A Vietnámi Nagydíjnak köszönhetően munkahelyeket teremthetnek, a turizmus fellendülése mellett pedig a város infrastruktúrája is fejlődhet, valamint azt remélik, hogy más, világméretű sporteseményeket is könnyebb lesz az országba csábítaniuk.
A futam jó lehetőséget kínál arra is, hogy megismertessék a világgal a vietnámiak első autómárkáját, a VinFastot.
Az aszfaltcsíkkal valóban igyekeztek előre biztosítani, hogy izgalmas és előzési lehetőségeket kínáló helyszínt hozzanak létre, több, nagy múltú pályából is merítettek ötletet. Ami talán a legfontosabb, hogy
egy 1,5 km hosszú egyenes is a vonalvezetés részét képezi, amely a legjobb hely lesz az előzésre.
A végsebesség ebben az egyenesben az előzetes kalkulációk szerint 335 km/h körül lesz.
A szűk 1-es és 2-es kanyart a Nürburgring stadionrészéről mintázták, a 12-es kanyar utáni emelkedő a monacói Saint Devote kanyar utáni részre hajaz, a 16-os és 19-es kanyar közötti részt pedig a szuzukai S-kanyarok ihlették.
Főként az utcákon fut majd a pálya, de van egy része, amelyet még nem építettek meg
– mondta Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója, aki a Japán Nagydíj előtt látogatta meg a helyszínt. – A még el nem készült rész egy nyílt terület, amelyen a bokszépületek kapnak helyet, valamint a pálya egy része is itt lesz, ami aztán közúttá válik a futam után.”