Mick Schumacher is pictured prior to the race of the FIA Formula Three European Championship at the Hockenheim race track in Hockenheim, western Germany, on October 14, 2018. - His first F3 title means Mick Schumacher has qualified for a FIA 'super licence', a prerequisite for the jump to Formula One, and follows on from his father Michael Schumacher, who won the German F3 championships 28 years ago. (Photo by Daniel ROLAND / AFP)
Vágólapra másolva!
Frits van Amersfoort nagy névnek számít a motorsportban, főleg annak utánpótlás-sorozataiban. A korábban Mick Schumacherrel és Max Verstappennel is dolgozó csapattulajdonos elárulta, mi a különbség a két pilóta között.
Mick Schumacher a Van Amersfoort Racingnél kezdte autóversenyzői karrierjét a Forma-4-ben, mielőtt átigazolt a Prema csapatához. Frits van Amersfoort, a holland istálló alapítója azonban nem csak a hétszeres Forma-1-es világbajnok fiát, hanem Max Verstappent is jól ismeri, a Red Bull versenyzője ugyanis nála tekerte a kormányt a Forma-3-as Európa-bajnokságban. Van Amersfoort első kézből tapasztalta meg mindkét fiatal módszereit és állítja, hogy Mick Schumacher inkább a fejét használva igyekszik sikereket elérni.
Verstappen a 2014-es szezonban volt a Van Amersfoort Racing tagja és végzett a csapattal a Forma-3-as Eb harmadik helyén, míg Schumacher egy évre rá került be az istálló Forma-4-es gárdájába. Azóta előbbi versenyző már negyedik szezonját tapossa a Forma-1-ben és összesen öt győzelemnél tart, míg fiatalabb kollégája az F3-as bajnoki címmel a zsebében minden bizonnyal a Forma-2-be készül.
Mick egy olyan fickó, aki sokat dolgozik és nem olyan őrült, mint Max. Használja a fejét, az erőssége az, hogy a fejével nyer versenyeket."
– nyilatkozta Frits van Amersfoort a Sport1-nek. – Sok pilóta van, aki mindent a saját feje után akar csinálni, Mick viszont mindig is tanulni szeretett volna.”
Mick ebben a tekintetben édesapjára hasonlít, aki sok szempontból úttörő volt az autón kívül elvégzett munkában. „Valószínűleg az édesapjától tanulta, hogy a versenyzésben nem elég csak vezetni, keményen is kell dolgozni. Ezért van most ott, ahol lenni akar" – mondta Van Amersfoort.
Túl fiatalon kerülnek az F1-be
Mick Schumacher korábban többször is hangoztatta, hogy semmit nem szeretne elsietni, és végig akarja járni a ranglétrát, mielőtt a Forma-1-ben bemutatkozna. Michael Schumacher fia márciusban lesz 20 éves, és mivel jövőre még szinte biztosan nem lesz az F1-es mezőny tagja,
legkorábban 21 évesen mutatkozhat be. Ez négy évvel több, mint ahány esztendősen Max Verstappen megtette ugyanezt.
A 79 F1-es versenyen, többek között a Ferrari és a McLaren színeiben rajthoz álló Stefan Johansson szerint ez azonban egyáltalán nem baj, a korábbi svéd pilóta saját blogjában értetlenségének adott hangot amiatt, hogy a száguldó cirkuszban az utóbbi években egyre több a fiatal, még fejlődő pilóta. Johansson nem érti, hogy miért szerződtetnek a csapatok tapasztalatlan versenyzőket azt remélve, hogy majd belenőnek az elsőre még pár számmal nagyobb versenyzői overálba.
„Nagyon furcsa a helyzet, látszólag mire 23 éves korára valaki készen áll, már túl öreg az F1-hez – írta Johnasson. – Olyan, 19-20 éves srácokat szerződtetnek, akik egy vagy két évet töltöttek el alacsonyabb géposztályban.
Mikor változott a Forma-1 nevelősorozattá? Mindig azt hittem, hogy a Forma-1 értelme az, hogy a világ legjobb versenyzőit alkalmazzák.
Honnan a pokolból tudják, hogy egy tapasztalatlan 20 éves elég jó lesz? Gyorsnak gyors, de senki nem tudja, hogy vasárnap el fogja-e tudni végezni a munkát a karrierjének abban a szakaszában."