ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - NOVEMBER 23: Pierre Gasly of France and Scuderia Toro Rosso driving the (10) Scuderia Toro Rosso STR13 Honda leaves the garage during practice for the Abu Dhabi Formula One Grand Prix at Yas Marina Circuit on November 23, 2018 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1XKQYEZH11W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A csapatfőnök Christian Horner a Toro Rosso idei felemás eredményei ellenére is ígéretesnek tartja a japán gyártó fejlesztéseit.
Izgalmas változás jön a 2019-es szezon során motorfronton, hiszen a Red Bull 12 év után lecseréli a Renault erőforrásait, és az eddig nem túl meggyőzően muzsikáló Hondára váltanak a fiókcsapatukhoz, a Toro Rossóhoz hasonlóan. Bár a látható eredmények egyelőre nem kifejezetten jók, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke magabiztosan várja a következő szezont.
A Honda 2015-ben tért vissza az F1-be, egy évvel az aktuális motorformula bevezetése után, és a 2017-es szezon végéig a McLaren kizárólagos beszállítója volt. A wokingi istálló szigorú előírásokat adott a gyártónak, nagyon kompakt és speciális elrendezésű erőforrást kellett gyártaniuk az aerodinamikai előnyök érdekében, de az általában gyengének és megbízhatatlannak bizonyult.
A McLaren és a Honda a 2017-es szezon végén szakítottak, a japánok a Toro Rossóval folytatták a munkát, de a Red Bull anyaistállója is figyelte az eseményeket, és a Kanadai Nagydíjon bevetett fejlesztések után úgy döntöttek, ők is ejtik a Renault azért, hogy jövőre mindkét csapatuk Honda motorokkal állhasson rajthoz.
„Pont az ellenkezőjét csináljuk eddig, mint a McLaren – nyilatkozta Horner a Sky Sportsnak. – Azt mondtuk, >>gyerünk, építsétek meg a legjobb motort, amit csak tudtok, aztán mondjátok meg, mekkora hűtőradiátorok kellenek, mi meg majd megoldjuk<<. Azt akarjuk, hogy a Honda a teljesítményen dolgozzon, és ne az elrendezésen.”
Bár a Toro Rosso az idén a megengedettnél sokkal több alkatrészt használt fel, és a konstruktőri világbajnokságban is gyengébben szerepeltek a korábbiaknál, Horner így is „ígéretesnek” tartja a helyzetet. „Hónapról hónapra egyre közelebb kerülnek a Mercedeshez és a Ferrarihoz, nagyon elégedettek vagyunk a Honda fejlődésével, és ez pozitív az F1 számára is” – összegzett.
Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke a szakítás után azt mondta, jövőre meg akarják mutatni, hogy a Red Bull rosszul döntött, amikor a Hondát választották, de az Auto Motor und Sportnak a szezon után elismerte, hogy jelentős a hátrányuk a tempót diktáló Mercedes és Ferrari erőforrásaihoz képest.